הקונסולידציה בפיננסים: אי.בי.אי רוכש תיקים מנוהלים בהיקף 1.2 מיליארד ש' בכ-13 מיליון ש'

בית ההשקעות אי.בי.אי הודיע על הסכם לרכישת פעילות ניהול התיקים של חברת ניהול התיקים החיפאית טאלנט  • המהלך של אי.בי.אי קורה לצד ובשל שתי עסקאות מיזוג גדולות בהרבה, למיזוג גופי חיסכון מהמובילים במשק תחת שני מתחרים בולטים - פסגות באלטשולר שחם והלמן אלדובי בהפניקס

דייב לובצקי / צילום: אילן בשור
דייב לובצקי / צילום: אילן בשור

נמשכת הקונסולידציה בשוק ההון הישראלי: בית ההשקעות אי.בי.אי שבניהולו של דייב לובצקי הודיע היום על הסכם לרכישת פעילות ניהול התיקים של חברת ניהול התיקים החיפאית טאלנט. על פי הודעת אי.בי.אי, בית ההשקעות ישלם לטאלנט כ-13 מיליון שקל, מכפיל של 0.75 על ההכנסות, עבור פעילות התיקים שהיקפה עומד כיום על כ-1.2 מיליארד שקל.

את טאלנט מנהל זיו בן חיים, שהוא השותף המרכזי מבין ארבעת הבעלים בחברה. באתר החברה של טאלנט נכתב כי מדובר ב"חברת בוטיק לניהול תיקי השקעות" שכבר קיימת כ-11 שנים.

המהלך של אי.בי.אי קורה לצד ובשל שתי עסקאות מיזוג גדולות בהרבה, למיזוג גופי חיסכון מהמובילים במשק תחת שני מתחרים בולטים - פסגות באלטשולר שחם והלמן אלדובי בהפניקס.

הרכישה של אי.בי.אי, שנעשית דרך החברה הבת אמבן, קורית ימים אחדים לאחר שהאסיפה הכללית של בעלי מניות הלמן אלדובי אישרו את עסקת המכירה להפניקס במה שיניב לאי.בי.אי תמורה של כ-90.2 מיליון שקל ורווח הון של כ-39 מיליון שקל. בנוסף, בית ההשקעות אי.בי.אי, אשר נסחר לפי שווי של כ-700 מיליון שקל, מחזיק בנזילות ניכרת כשהוא רוצה להתרחב גם באמצעות רכישות ומיזוגים נוספים. בהקשר זה מציינים באי.בי.אי כי "מימון העסקה יבוצע ממקורותיה העצמיים של אמבן ובאמצעות נטילת הלוואת בעלים מבית ההשקעות אי.בי.אי".

אך לא רק זאת, כפי שפרסמנו לפני מספר חודשים, בכוונת אי.בי.אי לרכוש החוצה בעתיד הלא רחוק את שותף המיעוט בחבר הבורסה שבשליטתו - מגדל שוקי הון. בית ההשקעות מגדל שוקי הון מחזיק כיום ב-19.9% ממניות אי.בי.אי שירותי בורסה, לאחר שהצדדים מיזגו ביולי 2015 את שני חברי הבורסה שלהם. לשני הצדדים אופציות להיפרדות, שצפויות להתממש, כשבשני הצדדים רואים בעסקה ביניהם כמוצלחת. מועד מימוש האופציה יחול רק לאחר אישור הדוחות הכספים של 2020 (לקראת סוף הרבעון הראשון של 2021).

כמו כן, על פי הערכות בשוק אי.בי.אי גם לוטש עיניים בעניין רב למגעים המתקדמים בין אלטשולר שחם לבין קרן אייפקס, בנוגע לעתידו של בית ההשקעות פסגות. על פי הערכות אלה אי.בי.אי בעיקר מעוניין בפעילויות ניהול התיקים וחבר הבורסה של פסגות, שמנוהלים באמצעות החברה הבת פסגות ני"ע. לא מן הנמנע כי אי.בי.אי גם יתעניין ברכישת קרנות הנאמנות של פסגות.