הצוללת | פודקאסט

דברים שלמדתי מבני המתבגר על גיימסטופ ומה שקורה בשוק המניות

איך הפכו משתמשים צעירים ברדיט ובטיק טוק לאנשים הכי משפיעים בוול סטריט, כיצד מניית חברה לא מאוד מצליחה הפכה לסחורה הכי חמה בשוק, והאם שועלי שוק ההון כבר השתלטו על האירוע כדי לנצל אותו לטובתם? כל מה שצריך להבין על פרשיית גיימסטופ • הצוללת, פרק מיוחד האזינו

נער מתבגר בכנב גיימסטופ בלאס וגאס ב-2013 / צילום: פאוור אימרג'י, AP
נער מתבגר בכנב גיימסטופ בלאס וגאס ב-2013 / צילום: פאוור אימרג'י, AP

עקבו אחר פודקאסט 'הצוללת' בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS 

זה אחד הסיפורים הגדולים בשוק ההון בעשור האחרון. סיפור הזינוק המטורף במנייה של גיימסטופ, והקרבות בין המשקיעים הקטנים מהאינטרנט, לבין הקרנות הגדולות של וול סטריט, עלה לכותרות בשבוע האחרון, ובעצם התפוצץ בכל מדיום אפשרי. לא רק ברדיט ולא ב-CNBC, אלא גם בטוויטר, וטיקטוק, וקלאבהאוס, ועוד אלף ואחת אפליקציות. הפוליטיקאים בוושינגטון מדברים עליו, ורשות ניירות ערך האמריקאית, ומשקיעים מפורסמים, ומי לא.

אפשר להבין למה: המוני משקיעים קטנים יצאו כאיש אחד לקנות את מניית גיימסטופ, ולשבש את התוכניות של קרנות הגידור שהימרו על ירידת המנייה. חלק מהם כבר יושבים על רווחים של מיליוני דולרים. אבל האם זו באמת מלחמת דוד בגוליית? האם הסיפור הזה ייגמר בדמעות? אבל עוד לפני זה: מה זה בכלל שורט, ושורט סקוויז, ושאר מונחים שפתאום נזרקים לחלל האוויר?

אורי פסובסקי מארח את אנדרה טבקוף וגיא בן-סימון בפרק מיוחד בפודקאסט הצוללת שינסה להסביר, על קצה המזלג - את המלחמה סביב גיימסטופ.