השכמה נגד העסקה: עובדי פסגות מתכננים להפגין מחוץ לביתו של גילעד אלטשולר

בפניה לעובדי פסגות כתב הוועד כי "כבר תקופה ארוכה אלטשולר שחם מקדמת עסקה מעל הראש שלנו והכל בחדרי חדרים" • אלטשולר: "אין בסמכותה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה לדון עם עובדי פסגות על תנאי העסקתם" • דבר המגעים בין אלטשולר שחם גמל לבין אייפקס נחשף לראשונה בגלובס

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס
גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר שהפסיקו את יום העבודה האחרון בשבוע שעבר בשעה 14:00, עובדי פסגות ממשיכים במאבקם בעסקה הנרקמת למכירת בית ההשקעות לאלטשולר שחם גמל. במסגרת זו מתכנן ועד עובדי פסגות כי מחר בבוקר עובדי פסגות יפגינו מחוץ לביתו של גילעד אלטשולר, ממייסדי ובעלי השליטה באלטשולר שחם, וגם מנכ"ל משותף בבית ההשקעות.

ביום חמישי האחרון קיימו חברי הוועד בפסגות, בראשות יו" ר הוועד שלומי לוגסי, אסיפת עובדים. באסיפה, בתמיכת כח לכובדים, הציג הוועד את כוונתו להפעיל לחץ על בעלת הבית בפסגות - קרן אייפקס שמנוהלת בישראל על ידי זהבית כהן, ועל אלטשולר שחם. היום שלח הוועד לעובדים מייל שכותרתו "מעירים את אלטשולר".

בפניה לעובדי פסגות כתב הוועד כי "כבר תקופה ארוכה אלטשולר שחם מקדמת עסקה מעל הראש שלנו והכל בחדרי חדרים והדלפות מגמתיות לתקשורת. הגיע הזמן שגלעד אלטשולר ישמע את הקול שלנו! הקול של עובדי פסגות שהוא רוצה לזרוק הביתה", לטענתם.

לכן, כתבו בהמשך, באיום שרק מחר יתברר טיבו (אם בכלל), "מחר (יום שלישי) בשעה 8:00 נקיים השכמת בוקר מול ביתו של גלעד ונבהיר לו שפסגות זה בית ואנחנו נילחם עליו בכל הכח! על מנת לאפשר לכם להגיע לאירוע ההשכמה, כלל העובדים ללא יוצא מן הכלל מתחילים את יום עבודתם בשעה 10:00".

יו״ר הוועד שלומי לוגסי מסר הערב כי "עובדי פסגות הם לא סחורה שעוברת מיד ליד, אלא עובדים מקצועים ומסורים שאי אפשר להיפטר מהם בהינף יד. נמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום נגד פירוק לגורמים של בית ההשקעות פסגות".

ככל הידוע הנהלת פסגות צפויה לקיים מפגש והידברות עם העובדים מחר. לא מן הנמנע שצעד זה של הוועד נעשה לקראת הפגישה עם ההנהלה.

דבר המגעים בין אלטשולר שחם גמל לבין אייפקס נחשף לראשונה בגלובס. במסגרת המגעים דנים הצדדים ביחס לבעלות בכל בית ההשקעות פסגות. עם זאת, בשוק מעריכים כי אלטשולר שחם מעוניינים בעיקר בפעילות החיסכון לטווח ארוך של פסגות, כשעם השלמת העסקה יהיו עוד עסקאות במסגרתן אלטשולר שחם אן אייפקס ימכרו את קרנות הנאמנות ואת פסגות ני" ע (חברת הניהול תיקים והחבר בורסה של פסגות) לצדדים שלישיים. לא מן הנמנע שחלק מהגורמים השלישיים שמתעניינים בחלקים מפסגות, כמו אלטשולר שחם, ירצו לייעל את הפעילויות שירכשו, ככל שתהיה עסקה.

מאלטשולר שחם נמסר הערב כי "אין בסמכותה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה לדון עם עובדי פסגות על תנאי העסקתם, אנו ממליצים לוועד לפנות בנושא להנהלת פסגות".