הראיון של אלון מאסק עם מנכ"ל רובין הוד חרך את הרשת החברתית החדשה "קלאבהאוס"

יזם העל התארח ברשת החברתית מבוססת האודיו שהוקמה לפני פחות משנה וראיין את מנכ"ל פלטפורמת ההשקעות שבה נעשה שימוש לשם המניפולציות שהזניקו את מניית רשת משחקי המחשב גיימסטופ

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

לא הרבה רשתות חברתיות חדשות העזו לנסות את מזלן בשוק הקשוח, שנשלט בידי שתי הרשתות הדומיננטיות בעולם המערבי - פייסבוק ואינסטגרם, ואחותן הקטנה טוויטר. הרשת החברתית האחרונה שקמה וקרא תיגר על השתיים, בלא הצלחה של ממש היתה סנאפצ'אט שתרומתה הגדולה לעולם הרשתות החברתיות היתה הצגתו של פורמט ה"סטורי'ז" שמאז חוקה בהצלחה על יד יתר הרשתות הגדולות, ובכלל הרשת החברתית המקצועית לינקדין.

מאז סוף השבוע, לראשונה מזה שנים, החל להתפשט באזז סביב רשת חברתית חדשה בשם קלאב האוס (Clubhouse), שמציעה חדרי "צ'אט" בהם משודרות בלייב תוכניות אודיו, עם אופציה להשתתפות הקהל. העילה לבאזז: יזם העל ומייסד טסלה ו-SpaceX אלון מאסק, התארח בתוכנית שעוסקת בחדשות טכנולוגיה ובה אירח בעצמו את מנכ"ל פלטפורמת ההשקעות "רובין הוד". פלטפורמת ההשקעות עצמה עלתה לכותרות בשבוע שעבר לאחר שהמוני מעריצי רשת גיימסטופ עשו בה שימוש כדי לרכוש את מניות הרשת, כצעד נגדי להשקעת שורט שביצע במניה קרן הגידור "מלווין".

למרות שהחל באמצע הלילה בין שבת לראשון, סחף השידור המוני מאזינים הן דרך קלאב האוס והן דרך שידורים ישירים ממנה ביוטיוב. בזה אחר זה התמלאו חדרי הקלאבהאוס שמוגבלים ל-5,000 מאזינים בו זמנית.

הרשת החדשה היא בעצם שילוב כמה ז'אנרים של מדיה דיגיטלית. לא מדובר בפודקאסטים אלא בשידורים חיים, שכמו בפורמט הסטורי'ז בתמונות - נעלמות לאחר שידורן. כמו בכנסי "זום" מרובי משתתפים, בקלאב האוס בעלי החדרים יכולים לשתף את הקהל בשידור ולהעניק להם את זכות הדיבור.

את דרכה של הרשת החברתית, מרשת נישתית של סלבריטאי עמק הסיליקון, אל מוקד תשומת הלב של תעשיית הטק, ליוו, ועדיין מלוות, שיטות ההפצה הקלאסיות, שסייעו בעבר להצלחתם של לא מעט שירותים צרכניים. בראש ובראשונה זמינות במכשירי איפון בלבד, ולצדה - אפשרות כניסה לחברים בלבד, עם מגבלת הזמנות קשוחה של שתי הזמנות בלבד שכל משתמש יכול להעניק לחבריו.

בשידור עצמו, דיבר מאסק על חיסוני הקורונה, בינה מלאכותית, מטבעות קריפטו וגם על מסע בחלל ואפשרות ההתיישבות במאדים. ה"חדר" בו התארח מאסק, היה תוכניתם של אנשי ההיטק ובני הזוג Sriram Krishnan ו- Aarthi Ramamurthy . שמה של התוכנית שעלתה לאוויר לפני כשלושה שבועות The Good Time Show , ובה הם מדברים על חדשות הטכנולוגיה היומיות. ההפתעה הגדולה התרחשה כשללאחר ששוחחו השניים עם מאסק על כל הנושאים הללו, הפך מאסק למראיין כשליחה הצטרף מנכ"ל "רובין הוד" ולאד טנב.

על החגיגה התקשורתית לא העיבה במיוחד העובדה שהקשרים של המשתתפים מאחורי הקלעים היו שקופים לכל, מה שגרם לו להיראות תעלול יחצ"ני: מסתבר שהמנחים המתחלפים לצד בני הזוג היו שותפים בקרן ההון סיכון "אנדריסן הורוביץ", שהיא גם הקרן שמשקיעה בקלאבהאוס עצמה כמו גם בפלטפורמת "רובין הוד".