טסלה | בלעדי

הפניקס חתמה עם טסלה על הסכם לבטח את רוכשי כלי הרכב שלה בישראל

טסלה תציע באמצעות "הפניקס" את מודל הביטוח הייחודי שלה, שנגזר מאופי הנהיגה של כל נהג, על פי הנתונים המגיעים מהרכב • הפניקס: "אין תגובה"

מכוניות טסלה ביציאה מהמפעל / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
מכוניות טסלה ביציאה מהמפעל / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

חברת הביטוח "הפניקס" תעניק לרוכשי רכבי טסלה בישראל את הביטוח הייחודי לרכב שפיתח המותג האמריקני. לגלובס נודע כי טסלה בחנה מספר מועמדים מקומיים, ובהם ביטוח ישיר, אולם בסוף בחרה "הפניקס".

מודל הביטוח של טסלה, שהוכרז בשלהי 2019, הוא ביטוח שתפור אינדיבידואלית לכל רכב ונהג בהתבסס על נתוני הטלמטריה (טכנולוגיה המאפשרת מדידה מרחוק ודיווח של מידע באופן אוטומטי) של הנהיגה הרכב, שמשודרים באופן רציף מכל רכב בנפרד אל השרתים של החברה בענן.

אלגוריתמים מיוחדים של טסלה מנתחים את היקף הקילומטרים, שנוסע נהג ספציפי, סוג הנהיגה הטיפוסי ברכב (חורף, יום לילה וכו'), אופי הנהיגה (מהירות, בלימה, מצבי סיכון, פגיעות וכדומה) ובונים פרופיל ביטוחי ייחודי לנהג.

על פי נתוני החברה, השיטה הזו מאפשרת לה להציע מחירי ביטוח נמוכים ב-20% עד 30% מביטוח תקני. עם זאת בארצות הברית מחירי הביטוח של טסלה גבוהים הממוצע של מכוניות "תקניות" במחיר דומה, ונעים סביב 1500-3400 דולר לשנה לדגם הטסלה 3 בהתאם למדינה.

בחלק מהמדינות מציעה כיום טסלה את הביטוח ישירות לנהגים באמצעות הרשמה לאתר האונליין שלה אולם בישראל, שבה גורמים חיצוניים לא יכולים להציע ביטוח, היא עתידה להציע את הביטוח באמצעות חברת ביטוח בעלת רישיון, כאמור הפניקס. בחברת הפניקס סירבו להגיב על הידיעה.