הישראלית שזינקה לשווי של 2.5 מיליארד דולר בעזרת רובין הוד

מניית ננו דיימנשן עלתה ב-2160% מהשפל של אפריל 2020 • לעלייה החדה במחיר תרמו משקיעים פרטיים שמשתמשים באפליקציית "רובין הוד" – שבה הוזכרה ננו דיימנשן כמניה מומלצת במהלך השנה החולפת, וכן משקיעים העוקבים אחר המלצותיה של קאת'י ווד, מנהלת קרנות גידור

יצרנית מדפסות התלת ממד ננו דיימנשן, שמילאה את הקופה שלה במזומנים בשורה של גיוסי הון שביצעה בחודשים האחרונים, מרחיבה את החיפוש אחר יעדים לרכישה גם לאירופה. אחרי ששכרה ב אמצע 2020 את שירותי בנק ההשקעות Needham שייעץ לה בענייני רכישות, בפרט בארה"ב, היא הודיעה ביום ג' על שכירת שירותי בנק ההשקעות CarlSquare מגרמניה, לצרכי ייעוץ על רכישות באירופה. לפי הודעת ננו דיימנשן, CarlSquare כבר הציגה לחברה מספר יעדים אטרקטיביים.

ננו דיימנשן, שפעילותה העסקית בתחום של הדפסת רכיבים אלקטרוניים מינורית והפסדית, גייסה בחודשים האחרונים כמיליארד דולר במספר הנפקות בנאסד"ק, שבוצעו בכל פעם במחירים גבוהים יותר. נכון להיום, היא נסחרת בשווי של 2.5 מיליארד דולר.

"הגדלת חשיפה ומוצרים משלימים"

מנכ"ל החברה, יואב שטרן, התייחס לחיפוש אחר רכישות וציין את ההשפעה של חברות ה-SPAC - שאגב בדומה לננו דיימנשן, גם הן חברות עם כיסים מלאים שמחפשות יעדים לרכישה. לדברי שטרן, "החיפוש שלנו אחר מיזוגים ורכישות בשני הרבעונים האחרונים התפתח, ואנו מרחיבים את הפריסה הגיאוגרפית שלו. אנו מתמקדים עתה בשני סוגים של יעדים לרכישה: אחד שירחיב דרמטית את הערוצים שלנו לשוק ויספק לנו חשיפה לשווקים ורטיקליים, והשני כולל חברות שיש להן טכנולוגיה טרנספורמטיבית ומוצרים שמשלימים לשלנו.

"ההימצאות של חברות SPAC בכל מקום, בעיקר בשוק האמריקאי, גורמת לעליות מחירים בחלק מהיעדים. לפיכך, אנו משתמשים בהזדמנות זו לסנן החוצה הערכות שווי שלא מתאימות למודל העסקי שלנו. מכיוון שיש לנו יתרות מזומנים חזקות, אנו מאיצים את פיתוח הטכנולוגיה והמוצרים שלנו מעבר לתוכניות המוקדמות. אני בטוח שעם עזרת בנקי ההשקעות, נזרז את תהליך המיזוגים והרכישות שיתמוך בתוכניות הצמיחה שלנו".

מניית החברה עלתה ב-2160% מהשפל של אפריל 2020. לעלייה החדה במחיר תרמו משקיעים פרטיים שמשתמשים באפליקציית "רובין הוד" - שבה הוזכרה ננו דיימנשן כמניה מומלצת במהלך השנה החולפת, וכן משקיעים העוקבים אחר המלצותיה של קאת'י ווד, מנהלת קרנות גידור. העלייה החדה במניה מגיעה למרות שמדובר בחברה בעלת פעילות בוסרית ומפסידה, שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 הכנסותיה התכווצו ב-72% ל-1.4 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד נקי של 31 מיליון דולר, לעומת 7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.