חברת המרקט-טק לידספייס גייסה 46 מיליון דולר ומינתה מנכ"ל חדש

אלכס יודר מונה למנכ"ל החברה המפתחת מערכת לניהול מידע על לקוחות במגזר ה- B 2 B • יו"ר קרן JVP אראל מרגלית מונה ליו"ר החברה • יחד עם ההון שגויס עתה בסבב הגיוס הרביעי, מגיע סך גיוסי ההון של החברה שהוקמה ב-2010 למאה מיליון דולר

אראל מרגלית ואלכס יודר, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל לידספייס / צילום: Leadspace
אראל מרגלית ואלכס יודר, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל לידספייס / צילום: Leadspace

שלוש שנים לאחר שגייסה 21 מיליון דולר בהובלת Arrowroot Capital, מגייסת חברת המרקט-טק לידספייס סכום של 46 מיליון דולר, המביא את סך גיוסיי ההון של החברה למאה מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן JVP, שהשקיעה בחברה מאז ב-2010 ובעקבותיו מונה יו"ר JVP אראל מרגלית ליו"ר דירקטוריון לידספייס.

בסבב הגיוס הראשון, ב-2011, גייסה החברה 17 מיליון דולר מבאטרי ונצ'רס, ורטקס ונצ'רס ו-JVP . סבב הגיוס השני, ב-2015, כלל את אותן שלוש קרנות, שהשקיעו 18 מיליון דולר נוספים. בסבב הנוכחי, לדברי הקרן, השתתפו כמה גורמים נוספים, שהשקיעו "השקעה פסיבית" אך הקרן לא מסרה את זהותם.

לידספייס הוקמה ב-2007 על ידי אמנון מישור וירון קרסיק תחת השם Data Essence. עד 2013 שימש מישור מנכ"ל החברה ומאז הוא מנהל הטכנולוגיות הראשי. לצד הגיוס, הודיעה החברה על מינוי של אלכס יודר למנכ"ל החדש של החברה במקומו של דאג בושר.

אמנון מישור, מייסד ו-CTO לידספייס / צילום: Leadspace
 אמנון מישור, מייסד ו-CTO לידספייס / צילום: Leadspace

בשיחה עם "גלובס" הסביר מישור, כי מטרת חילופי המנכ"לים היתה להכין את החברה למכירות של למעלה מ-100 מיליון דולר בשנה, לעומת כמה עשרות מיליוני דולרים כיום.

הפלטפורמה שפיתחה לידספייס משמשת לניהול קשרי לקוחות, כמו סיילספורס, אך עם התמחות בעולם ה-B2B. היא משמשת מקור מידע על לקוחות קיימים ועל לקוחות פוטנציאליים בהקשר של תהליכי שיווק ומכירות.

מאז הגיוס האחרון שינתה לידספייס את המיקוד שלה מלקוחות בינוניים לחברות גדולות. לצורך כך הרחיבה החברה משמעותית את הפלטפורמה כך שתוכל לתמוך בהיקפי דאטה גבוהים. כמו כן התמקדה החברה בהתאמת מוצריה לדרישות המיוחדות של לקוחות גדולים בתחום העמידה ברגולציה לשמירה על פרטיות המידע. בין לקוחות החברה חברות כמו "זום", אמריקן אקספרס, מיקרוסופט וסיילספורס. לחברה למעלה מ-200 לקוחות בהם 7 מתוך 10 חברות התוכנה לארגונים הגדולות בעולם.

עוד הודיעה החברה כי בשנתיים האחרונות הכפילה את בסיס הלקוחות שלה ולאחרונה גם דורגה ברשימת 5000 החברות הפרטיות בעלות הצמיחה המהירה ביותר (Inc. 5000). מאז סבב הגיוס הקודם גדלה מצבת כוח האדם של החברה שעמדה אז על 70 עובדים, למעל מאה כיום. לידספייס הודיעה כי תשתמש בהון שגויס להגדלת צוות העובדים בישראל ובארה"ב, להרחבת פיתוח מוצרים חדשים ולהאצת קצב הצמיחה של החברה.

"לקח לשוק לקח עוד זמן להבשיל"

מאז 2019 לידספייס נסקרת על ידי חברת המחקר פורסטר, ומוגדרת מובילת שוק בקטגוריית B2B Customer Data Platforms . על פי הודעת החברה, "תחום ה- CDP הוערך בשנת 2020 בכ-2.4 מיליארד דולר ועל פי התחזיות צפוי לגדול ל-10.3 מיליארד דולר בשנת 2025".

בעקבות הגיוס אמר מרגלית כי "הפלטפורמה המהפכנית מבוססת AI שפיתחה לידספייס משנה מהיסוד את הדרך בה ארגונים מנהלים את המידע על הלקוחות שלהם. לידספייס הצליחה לפרוץ דרך בקטגוריה העולמית המתהווה - פלטפורמות לניהול דאטה לשיווק ומכירות בארגוני B2B . באמצעות פלטפורמה זו ניתן להגיע לפרופיל אמין על חברות ואנשים, ולסנכרון מידע בין מערכות שונות תוך יצירת ערך מוסף מובהק ללקוחות".

"כשגייסנו את הסבבים השני והשלישי, אמנם כבר היתה לנו כבר טכנולוגיה אך לקח לשוק לקח עוד זמן להבשיל", הסביר מישור את הצורך של החברה שפעילה כבר שנים רבות בסבב הגיוס הנוכחי. לדבריו, החברה "הקדימה את זמנה", ועתה היא "עוברת תהליך של מעבר למכירה לחברות גדולות, שהוא תהליך מתמשך, שכמותו עברו חברות ישראליות נוספות כמו סייבר ארק".

משתמשי הפלטפורמה של לידספייס לדברי מישור הם "אנשי מכירות ושיווק ולצידם, בארגונים הגדולים גם אנשי הדאטה-אופ - אלה שאחראים על איכות המידע בחברה".