סמוטריץ' ירוץ ביחד עם בן גביר; "שומרים מקום לבית היהודי"

הודעה שפרסמו השניים נאמר כי במקביל יימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה • מיקי זוהר: "‏ההסכם שנחתם בין סמוטריץ' לבן גביר חשוב מאוד לימין"

בצלאל סמוטריץ' / צילום: רפי קוץ
בצלאל סמוטריץ' / צילום: רפי קוץ

הערב הודיעו במפתיע בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי ואיתמר בן גביר מעוצמה יהודית, יחד עם מפלגת נועם (עוד סניף חרד"לי קטן) כי הסכימו על רשימה משותפת, תוך שהצלע השלישית הבית היהודי בראשות חגית משה נותרת בחוץ. בהודעה שפרסמו השניים נאמר כי במקביל ימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה. "אנו עומדים יממה לפני המועד האחרון להגשת הרשימות וקוראים לחברינו בבית היהודי להתעשת ולהצטרף אלינו לאיחוד מלא במפלגת הציונות הדתית מתוך כבוד והערכה הדדיים ושותפות אמיתית לדרך".

כבוד ושותפות לא בדיוק היו במשא ומתן בין חגית משה לסמוטריץ'. אין למשה למעשה אפשרויות אחרות שכן ימינה כבר הגישה את רשימתה, ולבד היא חסרת סיכוי. המשא ומתן אמור להתחדש, הלילה או מחר. ככל הידוע בן גביר קיבל את המקום השלישי והמקום השישי ישמר למועמד מוסכם על נועם ועוצמה יהודית. למשה ינתן לא יותר ממקום אחד בתוך החמישיה הראשונה, כשהסקרים ביום טוב מראים חמישה מנדטים.

בליכוד שביעות רצון מסוימת מהאיחוד.  ח"כ מיקי זוהר אמר: "‏ההסכם שנחתם בין סמוטריץ' לבן גביר חשוב מאוד לימין, בע"ה הוא יעזור לנו לנצח את הבחירות. אני מברך אותם על כך שגילו מנהיגות ואחריות שהובילה להחלטה הנכונה".

עופר ברקוביץ הצטרף לגדעון סער

בתוך כך גדעון סער ומפלגתו "תקווה חדשה" הגישו את הרשימה לכנסת ובראשה סער. אחריו במקומות 2 עד 6 נמצאים יפעת שאשה ביטון, זאב אלקין, יועז הנדל, שרן השכל, ובני בגין. סוגרים את העשירייה הראשונה ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, צבי האוזר מיכל שיר והילה שי וזאן.

דני דיין שהיה קונסול ישראל בניו יורק, במקום ה-11 ואחר כך, עוד שתי דמויות מוניציפליות, מישל בוסקילה סגן ראש עיריית אשקלון והרכש החדש עופר ברקוביץ', יו"ר תנועת "התעוררות" בירושלים וחבר מועצת העיר.

במקום ה-17 הוצב מועמד דרוזי, סאהר יסמאיל, שהיה בעבר יועצו של סער במשרד החינוך ומשרד הפנים. סער הבטיח כי יציב את מועמד העדה הדרוזית במקום ריאלי, משמע הוא אופטימי ביחס לתוצאות הבחירות. במקום ה26 הוצב חסן הייב, שהיה ראש מועצת זרזיר והוביל את תכניות החומש לאוכלוסיית הבדואים.