גובר הלחץ לאפשר טיסות להשבת ישראלים מארה"ב

אחרי שאל על הגישה בקשה להפעיל טיסות מיוחדות לניו יורק, גם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, מנסה ליזום טיסות חילוץ מארה"ב: "צריך שיהיו שני מרכזי חילוץ: אחד מיבשת אירופה ואחד מיבשת מארה"ב" • הלך הרוח הוא שבממשלה לא ימהרו לאשר את הטיסות הללו

מטוסי אל על חונים בנתב"ג, שהתרוקן מנוסעים / צילום: Ariel Schalit, AP
מטוסי אל על חונים בנתב"ג, שהתרוקן מנוסעים / צילום: Ariel Schalit, AP

אחרי שחברת אל על הגישה בקשה להפעיל טיסות מיוחדות לניו יורק, גם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, מנסה ליזום טיסות חילוץ מארה"ב. בפתח הדיון בוועדת החוקה, שעסק בין השאר בנושא סגירת נתב"ג, אמר אשר כי פנה לשרי הבריאות והתחבורה בבקשה לאפשר טיסות חילוץ מארה"ב נוסף על טיסות החילוץ מפרנקפורט. 

"צריך שיהיו שני מרכזי חילוץ: אחד מיבשת אירופה ואחד מיבשת מארה"ב",, אמר אשר. "אם היום הטיסות פועלות מדי יום לאירופה, אז שיהיה יום אחד מאירופה ויום אחד מארה"ב, וכך נמנע מאנשים טרטורים מטורפים, כי שאנשים שמגיעים לפרנקפורט, הם לא יכולים לצאת משדה התעופה, והם ממתינים סגורים בחדר קטן".

לדבריו, "שר הבריאות ומשרדו נתנו הסכמתם בפן המקצועי רפואי לעניין. עכשיו הכדור נמצא בידיים של משרד התחבורה. שוחחתי עם השרה ועם מנכ"ל המכרז. הם בודקים עם רשות התעופה, שמסכימה עקרונית ומעשית. הם בודקים את זה, ואני מקווה ובטוח שיהיו לנו בשורות בעניין הזה".

מוקדם יותר השבוע אל על הגישה בקשה להפעיל טיסה לארה"ב, אותה היא ייעדה ל-4.2 (יום חמישי), והדגישה כי אלפי נוסעים תקועים בניו יורק. בקשתה לא אושרה עד כה.

יתרה מכך, החברות הזרות שטסות לישראל מארה"ב, יונייטד ודלתא, מטיסות מדי יום במטוסי נוסעים מטען לתל אביב, והן מנועות מלהטיס נוסעים במושבים הריקים. החברות מקוות כי יאפשרו להן להטיס נוסעים שקיבלו היתר חריג כנדרש, בשעה שמסתמן כי סגירת נתב"ג תימשך עד 15 בפברואר, ואולי אך מעבר לזה.

הלך הרוח הוא שבממשלה לא ימהרו לאשר את הטיסות הללו, כמו גם את בקשת ארקיע לאפשר לה להשיב מאות ישראלים שתקועים בדובאי.