מצטרפת לבורסה: השותפות ביג-טק 50 גייסה כ-85 מיליון שקל

עד כה חתמה ביג-טק על 4 עסקאות: השקעה בחברת הנסיעות השיתופיות ויה טרנספורטיישן (Via Transportation) , בחברת איירונסורס (ironsource), בחברת פיוניר שנמצאת בהליכי הנפקה בארה"ב, ובחברת פאנדבוקס

סולטן צחי / צילום: תמר מצפי
סולטן צחי / צילום: תמר מצפי

שותפות ביג-טק 50 (BigTech 50) , המשקיעה בחברות הייטק מבוססות יחסית, השלימה אמש (ד') הנפקה ראשונית לציבור, במסגרתה גייסה ממשקיעים מוסדיים כ-85 מיליון שקל.

מטרת השותפות לבנות פורטפוליו של 50 חברות הטכנולוגיה הפרטיות הגדולות ביותר בישראל, בדומה לאינדקס (מדד).

ביג-טק, שנוסדה לפני כשנה, הסבירה בטיוטת התשקיף כי בכוונתה "לייצר אינדקס של 50 חברות טכנולוגיה עם שווי שוק של כ-1 מיליארד שקל, לפי קריטריונים ברורים להשקעה", כל זאת תוך שלוש שנים. באמצעות השותפות היא מבקשת לאפשר לציבור "לעודד את שוק ההייטק והטכנולוגיה", וכן "להשקיע בחברות טכנולוגיה גדולות בשלב ה-pre-IPO, ובכך במקרה של אירוע אקזיט באותה חברת טכנולוגיה, להשתתף בהצלחת החברה".

מדיניות ההשקעה של ביג-טק קובעת כמה קריטריונים להשקעה בחברות, ביניהם היותה של קרן הון סיכון אחת מבעלי המניות של החברה שבה מתבצעת ההשקעה, שווי שוק של יותר מ-200 מיליון דולר המשתקף מסבב גיוס אחרון, הכנסות שנתיות של יותר מ-10 מיליון דולר, צמיחה ולפחות שלוש שנות פעילות. 

עד כה חתמה ביג-טק על 4 עסקאות, להשקעה של כמה מיליוני דולרים במניות חברת הנסיעות השיתופיות ויה טרנספורטיישן (Via Transportation) ובחברת איירונסורס (ironsource), העוסקת בהפצה, פרסום ומוניטזציה למוצרים דיגיטליים, בחברת פיוניר שנמצאת בהליכי הנפקה בארה"ב, ובחברת פאנדבוקס. 

יו"ר ובעל השליטה בשותפות הוא אריק צ'רניאק, המכהן כיום כשותף-מנהל בקרן ההון סיכון הישראלית Axon Ventures ; כמנכ"ל השותפות מכהן יוחאי זייד, לשעבר מנכ"ל קבוצת הפיננסים ISP , משנה למנכ"ל גט ישראל (גט טקסי לשעבר) ויועץ בחברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי; כדירקטור ושותף בשליטה בשותפות מכהן צחי סולטן, יו"ר דיסקונט קפיטל חיתום. 

ההנפקה הוצעה באמצעות דיסקונט קפיטל חיתום וווליו בייס חיתום ומפיצת ההנפקה היא אמ. די. פרימיום. ההנפקה לוותה ע"י עוה"ד איתי ברפמן ועדי רון ממשרד ד"ר זאב הולנדר.