עו"ד עדן ביזמן ימונה למשנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה

ביזמן משמש כראש המטה של אנגלמן מאז כניסתו לתפקיד מבקר המדינה ב-2019 והוא נחשב לאחד המקורבים לאנגלמן במשרד • התפקיד, שלא היה קיים עד כה במשרד המבקר, התאפשר לאחר העברת חוק פשרה שהמציא את תפקיד המשנה למנכ"ל כמשרת אמון נוספת בכל משרדי הממשלה

עו"ד עדן ביזמן / צילום: מאיר אליפור
עו"ד עדן ביזמן / צילום: מאיר אליפור

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ממנה את ראש המטה שלו, עו"ד עדן ביזמן, לתפקיד המשנה למנכ"ל המשרד, כך נודע לגלובס. ביזמן משמש כראש המטה של אנגלמן מאז כניסתו לתפקיד מבקר המדינה בשנת 2019. קודם לכן שימש כיועץ בכיר לשר החינוך לשעבר נפתלי בנט וכמנכ"ל היישוב אבני חפץ. הוא נחשב לאחד המקורבים לאנגלמן במשרד, בין היתר על רקע היכרות קודמת של השניים כאשר כיהן אנגלמן כמנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) וביזמן כיועץ האחראי על המל"ג מטעם בנט.

לגלובס נודע כי ועדת מינויים חיצונית שהוקמה לבחינת מועמדותו של ביזמן אישרה את המינוי והוא ייכנס לתפקידו בימים הקרובים כמשנה למנכ"ל. התפקיד שלא היה קיים עד כה במשרד המבקר, התאפשר לאחר העברת חוק פשרה שהמציא את תפקיד המשנה למנכ"ל כמשרת אמון נוספת בכל משרדי הממשלה והמקבילים להם. הדרישה המקורית של מפלגות הימין שהופיעה בהסכמים הקואליציוניים ב2015 להפוך את מינוי הסמנכ"לים ומעלה למינויים פוליטיים באחריות השר, אבל התנגדות של הדרג המשפטי והמקצועי הביאה לפשרת המשנה למנכ"ל.

במסגרת תפקידו, כפי שמוגדר על ידי משרד המבקר ונציבות שירות המדינה, הוא עתיד לרכז את יישום מדיניות המשרד בפועל, תיאום בין גופי המשרד השונים והיחידות המקצועיות, ייזום והובלת פרויקטים מערכתיים, וכן להיות שותף בגיבוש המדיניות וקווי הפעולה כחבר בהנהלה הבכירה.

המינוי אושר על ידי אנגלמן ומנכ"ל משרדו לאחר אישור הוועדה החיצונית, בה חברים משה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל ישראל ולשעבר מנכ"ל הסוכנות היהודית, עו"ד אודי הלוי, לשעבר היועץ המשפטי לשירות בתי הסוהר (שב"ס), ושרית גולדשטיין, לשעבר מ"מ מנכ"ל במשרד ירושלים ומורשת.

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "מנכ"ל משרד מבקר המדינה קיבל את המלצת ועדת המינויים ואישר את מינויו של עו"ד עדן ביזמן לתפקיד המשנה למנכ"ל, זאת במטרה להמשיך ולהוביל קדימה את עשיית המשרד. הליך המינוי נעשה בהתאם לקריטריונים ברורים ובליווי כלל הגורמים הרלוונטיים.

עו"ד ביזמן ישתלב במטה המנכ"ל על מנת לקדם נושאי ליבה משמעותיים החונים לפתח המשרד".