WallStreetBets | בלעדי

רציתם לרכוש את גיימסטופ בלב הסערה ולא הצלחתם? הנה הסיבה מדוע

לא רק רובין הוד ואינטראקטיב ברוקרס • סיטי, המשמש ברוקראז' דרכו סוחרים הישראלים בחלק מבתי השקעות, הגביל את הכמות המותרת לרכישת מניית גיימסטופ בזמן שיא ההייפ • המניה משלימה הערב קריסה של 80% מהשיא של השבוע שעבר

סניף של רשת גיימסטופ לפני סגירה / צילום: Reuters, Kristoffer Tripplaar/Sipa
סניף של רשת גיימסטופ לפני סגירה / צילום: Reuters, Kristoffer Tripplaar/Sipa

משנה זהירות או חשש מהרגולטור? אם ניסיתם בשבוע שעבר להשתתף ב'חגיגה' ולרכוש את מניית גיימסטופ ולא הצלחתם, יש לכך סיבה טובה. לגלובס נודע כי סיטי בנק הגביל במהלך השבוע שעבר לישראלים את המסחר במניות גיימסטופ .

ההגבלה נעשתה על ידי הודעה לברוקרים בשוק המקומי ונראה כי סיטי לא לבד. לאחר שקבוצה של סוחרים תיאמו עמדות בפורום WallStreetBets באתר רדיט ודחפו מניות של גיימסטופ ואחרות מעלה על מנת להפיל את השורטיסטים, בחלק מפלטפורמות המסחר נאלצו להגביל את המסחר במניות הללו בשל התנודתיות הקיצונית.

לצד ההגבלות שהשיתו בשבוע שעבר רובין הוד (רכישת של שתי מניות בלבד) וגם אינטרקטיב ברוקרס, על מנת למנוע חריגה בביטחונות הדרושים בחשבונות הסוחרים מהחשש מהאפשרות להפסד כבד, סיטי בנק, המשמש ברוקראז' דרכו סוחרים הישראלים בחלק מבתי ההשקעות, הגביל גם הוא את הכמות המותרת לרכישת מניות גיימסטופ ל-5 יחידות, וגם הגביל את שער המניה שמעליו לא יקבלו הוראות, וכן את המסחר באופציות.

השבוע נודע כי רשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) בוחנת כיצד הברוקרים טיפלו בכמויות גדולות של המניות הללו וההחלטות שנקטו לגבי האפשרות להגביל את המסחר במהלך עליית נפח המסחר במניות הללו, אך נראה כי הברוקראז' האמריקאי הקדים תרופה למכה. ואכן, מנייתה של גיימסטופ צונחת הערב בשיעור דו ספרתי, ומאז השבוע שעבר השלימה קריסה של כ-80%. הערב אמרה שרת האוצר האמריקאית, ונגידת הפד לשעבר, ג'נט ילן כי עליה "להבין לעומק" את פרשת גיימסטופ, וכי ביום חמישי ייפגשו בכירים בהנהגה הכלכלית בכדי לשקול אם עליהם לנקוט בצעדים רגולטוריים בעקבות הסערה. 

מהשתלשלות האירועים נראה כי היום הסוחרים יכולים להודות על ההגבלה הזו ובכך, אולי נמנע שידור חוזר למה שקרה לפני כשלוש שנים בבית ההשקעות אי.בי.איי לסוחרי נגזרים על מדד הפחד (VIX) בארה"ב שצברו הפסדי עתק של כ-35 מיליון שקל.

מסיטי לא נמסרה תגובה.