מיכמן השלימה גיוס של 25 מיליון שקל בהנפקה ראשונית

חברת מיכמן הוקמה ב-2015 על ידי יניב ביטון והינה חברה המעניקה אשראי לעסקים קטנים ובינוניים • ההנפקה נעשתה לפי שוויי חברה של כ-70 מיליון שקל • דורון ספיר, יו"ר החברה: "התחום של אשראי חוץ בנקאי הינו תחום חיוני בתקופה זו. הנפקת החברה לציבור תאפשר למיכמן לקחת צעד קדימה"

דורון ספיר / צילום: איל יצהר
דורון ספיר / צילום: איל יצהר

חברת מיכמן הוקמה בשנת 2015 על ידי יניב ביטון, והינה חברה המעניקה אשראי לעסקים קטנים ובינוניים במשק, בעיקר כנגד קבלת ממסרים דחויים. לפני חודשים ספורים החברה קיבלה ההיתר לרישיון מורחב מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה מספקת אשראי למעל 700 לקוחות בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה אחידה, גייסה החברה כ-25 מיליון שקל לפי שוויי חברה של כ-70 מיליון שקל ונטלו בה שורה של גופים מוסדיים וגופי השקעה. ההנפקה הסתיימה בביקוש יתר בשיעור של 100% ובמחיר של 10% מעל מחיר המינימום המבוקש. את ההנפקה הובילה חברת לאומי פרטנרס ביחד עם אוריון חיתום וביקוש גיוסי הון. משרד עו"ד יורם ל. כהן ושגיא שמש ומשרד רואי החשבון EY ליוו את ההנפקה.

יניב ביטון, מנכ"ל ומייסד: "אנו גאים בהצלחת ההנפקה, ומודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון, הבאה לידי ביטוי בשורה של גופים מוסדיים מובילים שלקחו חלק בהנפקה. אנו רואים בהפיכת החברה לציבורית שלב חשוב ומהותי. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הצמיחה, להרחבת הפעילות ולבניית שיתופי פעולה ארוכי טווח".

רו"ח דורון ספיר, יו"ר החברה: " התחום של אשראי חוץ בנקאי ובעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, הינו תחום חיוני במיוחד בתקופה מאתגרת זו. הנפקת החברה לציבור תאפשר למיכמן לקחת צעד קדימה, לחזק את ההון העצמי, לגוון את מקורות האשראי שלה ולהציע ללקוחותיה הקיימים והחדשים פתרונות אשראי מגוונים תוך מימוש התכנית האסטרטגית שלה.