דן גרטלר יערער לעליון על ההחלטה למנות בורר בסכסוך עם האחים גרטנר

איש העסקים והיהלומן דן גרטלר מתכוון להגיש בקשת רשות ערעור לעליון כדי להעביר את הליך הבוררות מול האחים מנדי ומשה גרטנר לביהמ"ש • זאת לאחר שביהמ"ש המחוזי הכריע כי ימונה בורר חדש בסכסוך המיליונים

דן גרטלר / צילום: שלומי יוסף
דן גרטלר / צילום: שלומי יוסף

איש העסקים והיהלומן דן גרטלר הודיע כי יערער לבית המשפט העליון על ההחלטה למנות בורר חדש בסכסוך הבוררות בינו לבין האחים מנדי ומשה גרטנר, לאחר שהבורר אורי גורן התפטר. זאת בניגוד לבקשת גרטלר להעביר את ההליך לבית המשפט.

גורן התפטר מתפקידו לאחר שעודכן על-ידי גרטלר כי משה גרטנר ביקש לשכור את שירותיו של צביקה נווה מחברת המודיעין העסקי CGI לאסוף מידע אודותיו. בהמשך הודיע גורן כי הפסיק את פעילותו כבורר לאחרונה עקב גילו.

גרטלר פנה השבוע באמצעות עורכי דינו בעז בן צור ודורי קלגסבלד לבית המשפט בבקשה לעכב את ההחלטה על מינוי בורר חדש, לאחר שנדחתה בקשתו של גרטלר להעביר את הסכסוך להליך בפני בית המשפט. כעת כאמור הוא מתכוון להגיש בקשת רשות ערעור לעליון.

לטענת גרטלר, לא שולם דבר לחוקר הפרטי נווה עבור מסירת המידע. גרטלר דורש לחקור את משה גרטנר, ולטענתו מבלי לעשות זאת לא ניתן לקבוע את הרקע להתנהלותו של גרטנר ואת הסיבה לפנייתו לחוקר הפרטי.

עוד טוען גרטלר כי לא ניתן להשלים עם מצב של "הפעלת חוקר פרטי לפני מתן פסק הבורר על-מנת לאתר חומר על הבורר כדי לשמור אותו בכיס על-מנת לבטל את פסק הבורר לאחר שיינתן" וכי ההחלטה למנות בורר חדש לאור ההתנהגות הפסולה - מהווה פרס לאחים גרטנר ויש בה לשלוח מסר מזיק. טענה זו מנוגדת לקביעה של השופטת יהודית שבח לפיה הפעלת חוקר פרטי מהווה "מנהג חדש שבא למדינה", כי בעלי דין נעזרים בחוקרים פרטיים בניסיון להוכיח קיומו של קשר קיים בין בורר לצדדים, ויש להתייחס לאותו מנהג כאל מציאות שיש להשלים עמה.

הבוררות עוסקת בסכסוך על מאות מיליוני דולר שהועברו במסגרת שותפות עסקית בין גרטלר לאחים גרטנר במכרות נחושת באפריקה. גורן התפטר לאחר 11 שנות בוררות בהם הושקעו מיליוני שקלים, לאחר עשרות ישיבות ולאחר שהצדדים הגישו סיכומים לפני כשנה. בעקבות התפטרותו של גורן פנו האחים גרטנר, המיוצגים על-ידי עורכי הדין אלקס הרטמן ממשרד ש. הורביץ ורון ברקמן לבית המשפט בבקשה למנות בורר חדש.