אלפים מפגינים נגד נתניהו; מפגין נפגע בעימותים עם המשטרה בבלפור

אלפי מפגינים נגד נתניהו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ לצד הפגנות גדולות בבלפור ובקיסריה • תא"ל במיל' אסף אגמון נפצע בעימותים עם המשטרה בבלפור ופונה לביה"ח • "קומי ישראל": "למעלה מ-5,000 ישראלים כבר שילמו בחייהם על מחדלי נתניהו בניהול הקורונה"

מיצג מחאה נגד ראש הממשלה בגשר המיתרים בירושלים / צילום: חקירה עכשיו
מיצג מחאה נגד ראש הממשלה בגשר המיתרים בירושלים / צילום: חקירה עכשיו

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכת היום זה השבוע ה-33 ברציפות - אלפי מפגינים נמצאים במעון הרשמי בבלפור, במעון רה"מ הפרטי בקיסריה ובעשרות מוקדים ברחבי הארץ, בכיכרות, בצמתים ובגשרים.

עימותים בין מפגינים לשוטרים נרשמו הערב בבלפור, זאת לאחר שהמשטרה חסמה את אחת היציאות משטח ההפגנה. תא"ל במיל' אסף אגמון (73), מבכירי תנועת "אין מצב", נפצע בראשו במהלך העימות ופונה באמבולנס לבית החולים. 

המפגינים מוחים נגד קבלת ההחלטות בטיפול בקורונה, בטענה כי הן מתקבלות "מטעמי שרידות פוליטית של נאשם בפלילים ובטח לא משיקולי בריאות הציבור". מהדגלים השחורים נמסר: "הדבר היחיד העומד לנגד עיניו של נתניהו הוא הפחד מאימת הדין ועל הדרך חוקי יסוד מבוזים פעם אחר פעם ואזרחי ישראל נרמסים".

מפגינים נגד נתניהו בצומת בילו / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד נתניהו בצומת בילו / צילום: הדגלים השחורים
מפגינים נגד נתניהו בהגשר הרומי בבית שאן / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד נתניהו בהגשר הרומי בבית שאן / צילום: הדגלים השחורים

פעילי תנועת "אין מצב" קיימו היום בבלפור מיצג מיוחד - "המכתזית" - שידגיש לדבריהם את האגרסיביות של המשטרה בשימוש במכתזית מול מפגינים שאינם אלימים המשתתפים בצעדת הפגנה לגיטימית.

שתי צעדות בירושלים והפגנה בקיסריה

בירושלים התקיימו שתי צעדות מחאה לכיוון בלפור. האחת מסילוואן במזרח העיר, שם היו מאות מפגינים לצד תנועת "שלום עכשיו וחברי הכנסת ממרצ ניצן הורוביץ ותמר זנדברג במחאה על גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן. הצעדה השנייה התקיימה מגשר המיתרים שבמרכז העיר.

הצעדה מסילוואן בדרך לבלפור / צילום: שלום עכשיו
 הצעדה מסילוואן בדרך לבלפור / צילום: שלום עכשיו

פעילי התנועה לאיכות השלטון מפגינים בקיסריה סמוך לביתו הפרטי של נתניהו ויחלו בקרוב בצעדה לכיוון ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו: "ראש ממשלה על ספסל הנאשמים - אסור להשלים עם זה".

הפגנה באום אל-פחם נגד האלימות בחברה הערבית

אתמול בצהריים (שישי) הפגינו צעירי מחאת בלפור באום אל-פחם נגד טיפול הממשלה בפשיעה בחברה הערבית במסגרות הפגנות שבועיות נגד האלימות במגזר הערבי. המפגינים טענו לאוזלת ידן של הממשלה והמשטרה בטיפול בנושא.

מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר: "למעלה מ-5,000 ישראלים כבר שילמו בחייהם על מחדלי נתניהו בניהול הקורונה. אחרי שמנע אכיפה בריכוזי התחלואה ודאג אישית לייבא את כל המוטציות האפשריות לארץ, הוא עסוק עכשיו להכניס כהניסטים וחסידי תורת הגזע לכנסת, למען הישרדותו האישית" .