מסתמן: מערכת החינוך לא תיפתח לפני יום רביעי; רה"מ דן במתווה היום

המתווה יוצג מחר לממשלה • במשרד הבריאות ממליצים על פתיחה חלקית: רק לגיל הרך ולכיתות יא'-יב' בערים ירוקות • במשרד החינוך מבקשים להרחיב את ההקלות לכיתות נוספות בערים ירוקות

בנימין נתניהו בפתיחת שנת הלימודים במבוא חורון, בספטמבר האחרון / צילום: אמיל סלמן-הארץ
בנימין נתניהו בפתיחת שנת הלימודים במבוא חורון, בספטמבר האחרון / צילום: אמיל סלמן-הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים יולי אדלשטיין ויואב גלנט צפויים להתכנס הערב כדי לדון במתווה הקלת ההגבלות על החינוך, שיוצג מחר בממשלה.

בישיבת הממשלה ביום חמישי בלילה נקבע כי מקצת הגבלות הסגר יוסרו ביום ראשון בבוקר, ובישיבת הממשלה יקבעו מתווים להסרת הגבלות נוספות, בין השאר, ההגבלות על החינוך ועל המסחר.

במשרד הבריאות מדברים על הסרת הגבלות חלקית, לגיל הרך ולכיתות יא'-יב', בעיקר באזורים הירוקים. משרד החינוך מבקש להרחיב את ההקלות לכיתות נוספות באזורים הירוקים. על פי המסתמן, ההקלות במערכת החינוך לא יחלו לפני יום רביעי, כדי לאפשר למוסדות החינוך להתארגן.

בינתיים, הביקורת על העיכובים בפתיחת גני הילדים והכיתות הנמוכות מתרחבת. כך, למשל, חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי, אמר כי נראה שלאיש ממקבלי ההחלטות אין ילדים קטנים בבית.

לוסי חדידה, מנכ"לית ארגון הגנים הפרטיים "גנים ברמה אחרת", פרסמה הודעה ולפיה בשל היעדר המידע על הגיל הרך, "אנו נאלצים להתמודד עם הורים מודאגים שלא יודעים מתי נפתח, עם צוות ששואל אם להגיע לעבודה ולחזור מהחל"ת? מה עושים עם הרמזור ברגע שמיקום המעון ירוק ומיקום מושבם של העובדים אדום? כל זאת בסמוך לעליית התחלואה בקרב ילדים בגיל הרך (המוטציה הבריטית) ועם חששות של הורים ואנשי צוות שפוחדים. כמה מעונות יום עוד צריכים להסגר עד שתבינו שאנו משמשים כקו האש הראשון במערכה של החזרת המשק לתפקוד? מה עוד אנו צריכים לעשות על מנת שלא תתייחסו אלינו כניצבים סטטיסטים שמחכים למוצא פיכם? מתי תשכילו לצרף איש שטח משלנו לקבינט הקורונה?".