ערן טיפנברון מונה לעורך הראשי של אתר "וואלה"

טיפנברון מכהן כיום כמנכ"ל והעורך הראשי של ערוץ הכנסת ולפני כן היה העורך הראשי של ynet • בתחילת השבוע הודיע מעין דגן על פרישתו מתפקיד העורך הראשי של "וואלה"

בניין "וואלה" בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס
בניין "וואלה" בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

ימים ספורים לאחר פרישתו של העורך הראשי מעין דגן, מודיעה הערב "וואלה" על מינויו של ערן טיפנברון לתפקיד. טיפנברון, שמכהן כיום כמנכ"ל והעורך הראשי של ערוץ הכנסת, צפוי להיכנס לתפקידו בחודש מרץ.

לפני תפקידו הנוכחי בערוץ הכנסת, טיפנברון היה העורך הראשי של אתר ynet, ובעברו שימש גם סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת RGE, ראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות" ושליח קבוצת "ידיעות אחרונות" בברלין.

טיפנברון נחשב לעורך ומנהל שיודע ליישם את הקו של בעלי השליטה, ופחות כמי שמתחשב בעובדים. יחסי האנוש שלו זכו למוניטין מפוקפק, בין היתר בגלל מעורבותו בשבירת התארגנות העובדים ב-ynet או כאשר רק לפני מספר חודשים החליט לשלוח לפוליגרף עובדים בערוץ הכנסת לאחר הדלפה על ראיון שנגנז עם עפר שלח.

מינויו של טיפנברון מגיע על רקע העברת השליטה באתר "וואלה" לידי איש העסקים אלי עזור, שרכש אותו מידי קבוצת בזק תמורת כ-65 מיליון שקל. עזור מחזיק בבעלות על קבוצת התקשורת "ג׳רוזלם פוסט", הכוללת בין השאר גם את "מעריב", רדיו 103FM וערוץ ספורט 1. 

ערן טיפנברון / צילום: יוסי כ הן
 ערן טיפנברון / צילום: יוסי כ הן

בתחילת השבוע הודיע דגן על פרישתו מתפקיד העורך הראשי של "וואלה". במובנים רבים דגן נתפס בתעשייה כמנהל ועורך הפוך לחלוטין מטיפנברון: דגן הצטרף ל"וואלה" לפני שמונה שנים והיה אחראי על התוכן של האתר בתקופה מורכבת. הוא היה בין הבכירים שנותרו ב"וואלה" גם לאחר התפוצצות פרשת תיק 4000, במסגרתו נחשד שאול אלוביץ', בעלי האתר דאז, כי השתמש לכאורה במערכת החדשות של האתר כמטבע עובר לסוחר כדי להשיג יעדים עסקיים פרטיים שלו. התפוצצות הפרשה הולידה כתבות תחקיר וידיעות חדשותיות שהיו עלולות לפגוע באופן קשה במוניטין העיתונאי של "וואלה". דגן כאמור בחר להישאר וסייע להעלות בהדרגה את האתר על הפסים הנכונים.

גם לטיפנברון יש קשר לפרשיות העוסקות בפוליטיקאים ובאנשי עסקים שמנסים להשפיע על אופן הסיקור של כלי תקשורת. טיפנברון כיהן כעורך ynet בתקופה, שבה על-פי כתב האישום בתיק 2000, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, פעל לכאורה כדי להטות את הסיקור בעיתון ובאתר באופן שנוח לראש הממשלה בנימין נתניהו בתמורה לקידום "חוק ישראל היום".

מנכ"ל "וואלה", עידו אשד, מסר: "ערן הוא אחד מהעורכים הבכירים בישראל, בעל ניסיון עשיר בדיגיטל. אני שמח וגאה על הצטרפותו, ובטוח שהוא יוביל את האתר להישגים משמעותיים ויבטיח את המשך המובילות של 'וואלה'".

טיפנברון מסר: "אני שמח להצטרף ל'וואלה', כלי תקשורת מהמרכזיים והמשפיעים בישראל. ומקווה לתרום מיכולותיי כדי לחזק אותו עוד יותר".

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.