פרטנר מארגנת מחדש חיבור סיבים אופטיים לרשת הוט

על רקע הוראת משרד התקשורת להוט לאפשר חיבור לרשת שלה בנקודות חדשות, פרטנר רוצה לחבור להוט באמצעות שימוש ברשת הסיבים העצמאית שלה • משרד התקשורת יתלווה לסיורים באתרים החדשים

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר מחדשת את הניסיונות להרחבת השימוש ברשת הוט במסגרת השוק הסיטונאי. בעקבות התערבות משרד התקשורת, הודיעה החברה כי היא מבקשת לערוך סיורים בכמה אתרים חדשים שבהם מתכוונת להתחבר לרשת הוט, ואשר בהם יש לה סיבים אופטיים עצמאיים. לסיורים אלה יתלוו אנשי משרד התקשורת כדי לוודא שהוט מאפשרת את החיבור בצורה תקינה.

כפי שפורסם בגלובס, משרד התקשורת הודיע להוט לפני מספר שבועות כי עליה לאפשר לספקיות אינטרנט לחבור לרשת שלה בחיבורים אזוריים ולא רק בליבת הרשת. כמו כן, המשרד הודיע להוט שעליה להציע לספקיות תעריף מופחת בחיבור תוך שהוא רומז שהוא מצפה להפחתה ניכרת ולא הפחתה שולית, אחרת הוא יידרש לכך בעצמו. לפרטנר יש כמה עשרות אלפי לקוחות על רשת הוט ולכן חיבור ישיר באמצעות הסיבים שלה אמור להוזיל לה את עלויות השימוש.

פרטנר היא גם החברה היחידה שכרגע רוכבת על רשת הוט במסגרת השוק הסיטונאי. עבור פרטנר מדובר בלקוחות שהיא מנסה לקחת מהוט ולצרפם לחבילות הטריפל שלה ולמרות הקשיים היא לא מוותרת על יישום השוק הסיטונאי ברשת הוט. לעומתה סלקום ויתרה על השימוש ברשת הוט והיא מחכה לראות את התעריפים החדשים שהוט תציע על מנת לבחון האם מדובר במחירים כלכליים עבורה.

הטענות של פרטנר וסלקום הן שהשוק הסיטונאי על גבי רשת הוט אינו כדאי בכלל מבחינה כלכלית לאור המחירים הקמעונאיים שלה, שהם יותר נמוכים מהמחירים הסיטונאיים. במשרד התקשורת החליטו שעל מנת להקל על ספקיות אינטרנט שרוצות לעבוד על רשת הוט, תחויב האחרונה להוזיל את מחירי השימוש הסיטונאיים ברשת שלה וזאת במקום להתערב במחירים הקמעונאיים.

השאלה הגדולה כעת היא כמובן האם ההוזלה שהוט תציע תהיה אטקרטיבית דיה, כי צריך לזכור שהשוק הסיטונאי על רשת כבלים מורכב יותר מאשר ברשת בזק ומדובר במודל שאינו נפוץ בעולם. עבור פרטנר הסוגיה חשובה מכיוון שהיא רוצה להבטיח שבמקביל לרשת הסיבים העצמאית שלה, היא תוכל להשתמש ברשתות אחרות מתחרות במסגרת השוק הסיטונאי. זאת מפני שהפריסה שלה בסיבים לא תהיה פריסה אוניברסלית, ולכן איפה שאין לה סיבים היא תרצה לקבל נגישות מרשתות מתחרות.