החל מבצע החיסונים של השליחים הדיפלומטיים של ישראל בעולם

המבצע החל ביום שישי עם הגעת השגרירה בלונדון ציפי חוטובלי יחד עם 11 דיפלומטים מהשגרירות לארץ • היום קיבלו את החיסון עשרה דיפלומטים משגרירות ישראל בניו דלהי ומהקונסוליות במומבאי ובבנגלור • שליחים נוספים מנציגויות ישראל בעולם צפויים להגיע להתחסן בארץ בהמשך השבוע

מוחמד הייב, דובר שגרירות ישראל בניו דלהי, מתחסן נגד קורונה / צילום: משרד החוץ
מוחמד הייב, דובר שגרירות ישראל בניו דלהי, מתחסן נגד קורונה / צילום: משרד החוץ

מבצע החיסונים של השליחים הדיפלומטיים של מדינת ישראל בעולם החל ביום שישי (5.2) עם הגעת השגרירה בלונדון ציפי חוטובלי יחד עם 11 דיפלומטים מהשגרירות לארץ. הדיפלומטים שהו במלונית עד לקבל המנה הראשונה של החיסון, ונמצאים כבר בדרכם חזרה לבריטניה.

היום (א') קיבלו את החיסון עשרה דיפלומטים משגרירות ישראל בניו דלהי ומהקונסוליות הכלליות במומבאי ובבנגלור. הדיפלומטים שוהים במלונית עד לחזרתם להודו בימים הקרובים. בהמשך היום צפויים להגיע לארץ עשרה דיפלומטים מרומא.

שליחים נוספים מנציגויות ישראל בעולם צפויים להגיע להתחסן בארץ בהמשך השבוע, כאשר כבר ביום חמישי מתוכננים להגיע לארץ שליחי ישראל מנציגויות ישראל באפריקה בטיסה מיוחדת, כאשר השליחים צפויים לחזור לאפריקה עוד באותו היום. 

צוות שגרירות בריטניה לאייטם חיסוני דיפלומטים / צילום: משרד החוץ
 צוות שגרירות בריטניה לאייטם חיסוני דיפלומטים / צילום: משרד החוץ

הדיפלומטים, עובדי השגרירויות והשליחים יגיעו שוב שלושה שבועות לאחר החיסון הראשון לקבלת החיסון השני. משרד האוצר אישר תקציב מיוחד לשם כך.

שר החוץ גבי אשכנזי מסר: "אני רואה חשיבות רבה בחיסון הדיפלומטים ובני משפחותיהם והשמירה על בריאותם. בשל כך הנחיתי לפעול לחסן את כל שליחי מדינת ישראל בעולם. גם בתקופה המורכבת של ההתמודדות עם מגפת הקורונה, ממשיכות נציגויות ישראל ברחבי העולם בפעילותם למען ייצוגה של מדינת ישראל וקידום האינטרסים שלה בעולם. השגרירויות ממשיכות להיות המוצבים הקדמיים של מדינת ישראל וממשיכות לתת שירות לאזרחי ישראל ברחבי העולם".