הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבנקים משכו את הבורסה לירידות: אנלייבקס זינקה ב-26%

מדד ת"א 35 רשם ירידה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 ירד בכ-0.2% ומדד הבנקים נפל בכ-2% • עליות בולטות רשמו מניות סייפ-טי, אייסקיור, פרוטליקס ורובוגרופ • מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. מדד ת"א 35 רשם ירידה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 ירד בכ-0.2% ומדד הבנקים נפל בכ-2%. מנגד, מדד הביומד טיפס בכ-3.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל. 

עליות בולטות במחזורים גבוהים רשמו מניות אנלייבקס , סייפ-טי, אייסקיור, פריון, פורסייט , פרוטליקס ורובוגרופ  .

מנגד, ירידות בולטות נרשמו במניות פרפל ביוטק , בונוס ביוגרופ , אלקטריאון   ומיקרונט. מניות לאומי והפועלים ירדו ביותר מ-2%. 

16:05

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות קלות בהובלת מדד הבנקים שמאבד 1.5% מערכו. מדד ת"א 90 משיל כ-0.4%, כך גם מדד ת"א 35. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל. 

מאבק שליטה מתפתח בחברת מרכזי המסחר  ארנה סטאר גרופ  . חברת מגה אור  שבשליטת צחי נחמיאס דיווחה היום כי היא חוזרת בה מביטול ההסכם שחתמה לרכישת מניות השליטה בחברת מרכזי המסחר ארנה גרופ (כ-62% מההון) לפני כשנה, תמורת 135 דולר, וזאת "עקב שינוי בנסיבות אשר הובילו לביטול ההסכם ע"י החברה (צפי לסיום משבר הקורונה ופתיחת מרכזי המסחר שבבעלות ארנה מחדש ומצג כי בעיית ההצפה בקניון נהריה נפתרה במלואה עקב צעדים שנקטה ארנה)". 

14:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות בהובלת מדד הבנקים שמאבד 1.7% מערכו. מדד ת"א 90 משיל 0.4%, כך גם מדד ת"א 35. מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-950 מיליון שקל.

אייסקיור מדיקל  מזנקת ב-14%, וויטסמוק  קופצת ב-8.8%, אלטשולר שחם גמל עולה ב-5%, ארנה גרופ מזנקת ב-24%, פרוטליקס מזנקת ב-13%. 

11:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה לאחר עליות בפתיחת המסחר. אירודרום מזנקת בכ-8%, ארנה גרופ קופצת בכ-27%, ברנמילר עולה בכ-4%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-456 מיליון שקל.

10:38

חברת סלקום  הגישה הבוקר תביעה לביהמ״ש המחוזי בתל-אביב, כנגד אקספון וכנגד חזי בצלאל, בבקשה לאכיפת הסכם השיתוף בין החברות ולמתן סעדים זמניים, הטלת צו עיקול ובקשה למתן צו מניעה אשר יאסור על אקספון להתקשר בהסכם הנוגד להסכם שבין החברות.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה הירוקה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.25%, ת"א 90 מטפס ב-0.4%. 

סומוטו  הפועלת בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל, מזנקת ב-7% בהמשך להודעה כי החברה העתדיה להתמזג נוסטרומו, הודיעה לחברה כי מר מאיו שאטוק, יו"ר ענקית האנרגיה האמריקאית אקסלון (NASDAQ:EXC) הנסחרת בשווי של כ- 44.5 מיליארד דולר, נכנס להשקעה מהונו הפרטי בחברת נוסטרומו וחתם על הסכם השקעה אשר במסגרתו ישקיע חצי מיליון דולר באופן שלאחר השקעתו זו יחזיק כ-1.33% בנוסטרמו בדילול מלא. ההשקעה של מר שאטוק דומה בתנאיה להסכם השקעה של סומוטו בנוסטרומו.

מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים החל להיות בעל עניין בנופר אנרג'י 

חברת אירודרום  הודיעה היום כי מור בית ההשקעות יחל להיות בעל עניין בחברה, לאחר ביצוע ההקצאה יחזיק מור בכ-6% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, וכ-8.3% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, בדילול מלא.

חברת אי.אל.די  הודיעה על הארכת הסכם עם חברה ממשלתית ישראלית אשר מפתחת ומייצרת מוצרים תעופתיים, יבשה וים, מערכות חלל, מערכות ביטחוניות וצבאיות, סייבר ומוצרי אלקטרוניקה למתן שירותים במסגרת ייצור חלקים תעופתיים, וזאת עד ליום 27 במרץ 2022. היקף השירותים בשנת 2020 מוערך בכ-4 מיליון שקל והחברה מעריכה שהיקף ההכנסות מהשירותים בשנת 2021 יהיה דומה.

5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בבורסה בתל אביב

1. ת"א תקבל רוח גבית מעבר לים

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע האיתות החיובי לפתיחת שבוע המסחר בעולם. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט ירוקים בשעת בוקר מוקדמת זו. באסיה המדדים מטפסים. הניקיי היפני קופץ ב-2%, שנחאי עולה ב-1%.

2. מחיר הנפט ממשיך לטפס

מחירו של הנוזל השחור ממשיך במומנטום החיובי על רקע הציפייה להתאוששות בכלכלה העולמית. החוזה על הנפט למסירה בפברואר עולה ב-1.16% לרמה של 57.5 דולר לחבית.

3. הממשלה תדון בתוכנית היציאה מהסגר

הממשלה תתכנס היום על מנת להמשך לדון בתוכנית היציאה, וזאת לאחר שלא הושגו הסכמות לגבי המתווה לפתיחת מערכת החינוך. כלכלני בנק פועלים כותבים בסקירתם השבועית כי "להקלות אלו לא צפויה להיות השפעה משמעותית על היקף הפעילות הכלכלית, שכן מידת הציות לסגר לא הייתה גבוהה, וחלק גדול מהעסקים המשיך לפעול גם בעת הסגר. שיעור האבטלה הרחב עלה בשבועיים הראשונים של ינואר לרמה של 16.7% וניתן לזהות מגמה של עלייה במספר העובדים שיצאו מכוח העבודה בעקבות
הקורונה, אם זה בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה. סיכוייהם של אלו לחזור למעגל העבודה נמוכים ביחס לעובדים שיצאו לחל"ת".

4. שיא חדש לגירעון: 12.1% ב-12 החודשים האחרונים

הגירעון של הממשלה בצל משבר הקורונה ממשיך לטפס. בדצמבר עמד הגירעון על 11.7% מהתוצר, ובינואר הוא כבר הגיע ל-12.1% - 166.4 מיליארד שקל. הוצאות הממשלה בחודש ינואר הסתכמו בכ-34.6 מיליארד שקל, גידול של כ-25.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

5. אי.בי.אי החל להיות בעל עניין במור השקעות

מור השקעות דיווחה הבוקר כי בית ההשקעות אי.בי.אי החל להיות בעל עניין בחברה. מוקדם יותר השבוע אי.בי.אי רכשה 436,196 מניות מור השקעות ובכך עלתה להחזקה של 5.53% בהון.