אלמדה הבורסאית וארקין ונצ'רס משקיעות בחברת ויריליטי למניעת שפיכה מוקדמת

ויריליטי הקומה בחממת NGT3 בנצרת, על ידי טל גולן, והיא מנוהלת היום על ידי דודי סלטון • המוצר של החברה משתמש בגרוי חשמלי לשם מניעת השפיכה המוקדמת, על ידי הרפיה של השרירים באזור

מכשור רפואי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מכשור רפואי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת אלמדה ונצ'רס , שותפות השקעות במכשור רפואי שהונפקה בבורסה באוקטובר האחרון, הודיעה כי תשתתף בהשקעה של 8 מיליון דולר בחברת וריליטי מדיקל, שפיתחה טכנולוגיה חדשה למניעה של שפיכה מוקדמת בגברים. לאלמדה תצטרף בסבב ההשקעה הזה חברת ארקין השקעות, שתשקיע 6 מיליון דולר, ומשקיעים נוספים.

אלמדה הונפקה באוקטובר השנה, אחת השותפויות הראשונות שיצאו לבורסה בגל שותפויות המו"פ שהונפקו בחודשים האחרונים. בחברה שותפים איש שוק ההון צחי סולטן, ושותפים לשעבר בקרן ההשקעות אקסלמד, ד"רי אירית יניב וד"ר אמיר בלאט. מאז ההנפקה עלתה מנייתה אלמדה ב-4.7% והיא נסחרת היום לפי שווי של כ-63 מיליון שקל. המניה לא הגיבה משמעותית לידיעה.

ויריליטי הקומה בחממת NGT3 בנצרת, על ידי טל גולן, והיא מנוהלת היום על ידי דודי סלטון. המוצר של החברה משתמש בגרוי חשמלי לשם מניעת השפיכה המוקדמת, על ידי הרפיה של השרירים באזור. הכסף שגויס כעת ישמש את ויריליטי בין היתר להגשת בקשה לאישור FDA והכנת המוצר למכירות בארה"ב, לאחר שעבר ניסויים קליניים.
גולן סיפר בעבר ל"גלובס" כי ""לאחר מספר תפקידים בכירים בסטארט-אפים בתחום המכשור הרפואי, רציתי להקים חברה משלי והסתכלתי על התחום האסתטי. כשקוראים על אסתטיקה כמובן קוראים על בוטוקס ונתקלתי במאמר של נוירולוג טורקי שהתייחס לשיתוק של שרירים לשם טיפול בשפיכה מוקדמת. כשקראתי את המאמר עלה בדעתי שאם השריר קרוב לעור, הרי שגירוי חשמלי עשוי להתקבל טוב יותר מאשר זריקה לאזור האינטימי של הגבר". גולן ציין עוד כי החברה יכולה לפנות לא רק למי שמוגדרים רפואית כסובלים מבעיה, אלא גם ל"משפרים". הוא הסביר כי הסיבות לבעיה עשויות להיות נפשיות או פיזיות-גנטיות, אבל: "כל שפיכה מתאפיינת בכיווצים מחזוריים של השריר שגורמת לפליטת זרע, ולכן זה צוואר בקבוק שבו אפשר להתערב בבעיה ללא תלות בסיבה שבגללה היא התחילה. אנחנו עושים מניפולציה על השריר באמצעות הגירוי החשמלי".

לדברי החברה, שפיכה מוקדמת (או שפיכה מהירה) היא אחת ההפרעות הנפוצות ביותר בתפקוד המיני של הגבר. שכיחותה מוערכת בכ-25% מהגברים . השוק העולמי לטיפול בשפיכה מוקדמת צפוי לעמוד על היקף שנתי של כ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2026 עם קצב צמיחה של 9%.

המכשיר מוחדש לאזור הפרינאום של הגבר (בין פי הטבעת לשק האשכים), אפילו כמה שעות לפני שפעילותו רצויה, ושם הוא מוסתר. ברגע הצורך, מפעילים אותו דרך אפליקציה בטלפון הסלולרי. גולן ציין באותה כתבה כי "רוב הנבדקים שלנו אמרו שהתחושה היא בסדר, דגדוג שהוא אפילו נעים".

"זוהי כניסה ראשונה שלנו לשוק בריאות הגבר עם פתרון טכנולוגי חדשני לבעיית השפיכה המוקדמת, הכ"כ נפוצה, וזאת לעומת הפתרונות התרופתיים הקיימים כיום, אשר נסמכים על טיפול כימי שעלול לגרום לתופעות לוואי", אומרת יניב. "האסטרטגיה של ויריליטי היא לכוון לקבלת אישור FDA למוצר מדף שיימכר ללא צורך במרשם, ויחסוך את הצורך להתמודד עם חסם הבושה שבפנייה לרופא ואת הצורך בקבלת מרשם תרופתי. אנו מאמינים כי יתרונות אלה יספקו לגברים נגישות מיידית ופשוטה לפתרון טוב יותר מכל מה שקיים בשוק, גם לאלו המטופלים היום באמצעות תרופות וגם כפתרון לגברים שעד כה נמנעו מטיפול בבעיה זו".

עד היום השקיעה אלמדה ונצ'רס בחברות ביופרוטקט להגנה על פני רקמות בריאות בעת טיפולים בסרטן הערמונית, טיילורמד בתחום הבריאות הדיגיטלית, נוראמי מדיקל בתחום הנדסת הרקמות (גם היא מחממת NGT3 ), מטהפלו - לומן - בתחום מדידת המטבוליזם.