אירונאוטיקס רוכשת ממגל את חטיבת הפרויקטים ב-35 מיליון דולר

כחלק מהעסקה, אירונאוטיקס רוכשת ממגל גם את המפעל שלה ביהוד • העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של 2021

דרור שרון - מנכל מגל / צילום: איל יצהר
דרור שרון - מנכל מגל / צילום: איל יצהר

מגל מערכות מוכרת את חטיבת הפרויקטים שלה לחברת אירונאוטיקס תמורת 35 מיליון דולר. על העסקה הנרקמת פורסם לראשונה בגלובס לפני חודשיים.  

מגל, בניהולו של דרור שרון ובשליטתה של קרן פימי של ישי דוידי, פועלת כיום בשתי חטיבות - חטיבת הפרויקטים שפועלת מישראל ומשמשת כ-system integrator, וחטיבת Senstar שפועלת מקנדה ומייצרת מוצרי תוכנה, ניהול וידאו ואנליטיקה. החטיבה הנמכרת היא חטיבת הפרויקטים, ומגל מציינת היום כי ההחלטה האסטרטגית למכור את החטיבה תאפשר למגל להתמקד במוצרים, פתרונות ושירותים עתירי טכנולוגיה בארבעה תחומי פעילות עיקריים: אנרגיה, לוגיסטיקה, מתקנים קריטיים ובתי כלא.

החטיבה הנמכרת מהווה מעל מחצית מהכנסות מגל. לפי נתונים שמסרה החברה היום, הכנסות Senstar (החטיבה שתישאר בידי מגל) היוו 46% מסך ההכנסות הכולל של מגל, בעוד שהן מהוות שיעור רווח גולמי של 64%, בהשוואה לשיעור רווחיות גולמית כוללת של 45%. הוצאות המו"פ של Senstar ב-12 החודשים האחרונים מסתכמות ב-12% מסך ההכנסות שלה, בהשוואה לשיעור הוצאות מו"פ של 8% מסך ההכנסות הכולל. בחברה מוסיפים כי לאחר מכירת חטיבת הפרויקטים, מטה מגל הממוקם בישראל ימשיך לנהל את חטיבת מוצרי Senstar, שלה מתקני פיתוח וייצור בקנדה ומשרדי מכירות בארה"ב, אירופה, אסיה פאסיפיק ואמריקה הלטינית. במגל צופים שיעורי רווחיות גולמית משופרים לאחר המכירה. את החטיבה הנמכרת מנהל ארנון ברם, והחטיבה מתרכזת באבטחת מתקנים רגישים כגון גבולות, נמלי ים ושדות תעופה.

כחלק מהעסקה, אירונאוטיקס רוכשת ממגל גם את המפעל שלה ביהוד. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של 2021. באירונאוטיקס מציינים כי "הרכישה מהווה אבן דרך מרכזית בהרחבת הפעילות של קבוצת אירונאוטיקס בתחום הגנת המולדת ובשווקים צבאיים מתקדמים".

מנכ"ל מגל, דרור שרון, מסר: "עתידה של מגל הוא בפיתוח טכנולוגיה מובילת שוק עבור תעשיית האבטחה. הצמיחה והרווחיות המוכחת של Senstar מבוססות היטב להמשך מינוף פעילותה העסקית והשאת ערך לבעלי המניות. צוות Senstar ימשיך לשאוף לחדשנות, שיפור קווי המוצרים ופיתוח מוצרים חדשים אשר יציבו סטנדרט של איכות, חדשנות ואמינות. המכירה מאפשרת לחברה לממש את המודל העסקי ולחזק את המאזן לטובת יישום האסטרטגיה ארוכת הטווח".

משה אלעזר, נשיא ומנכ"ל אירונאוטיקס הוסיף כי "חטיבת הפרויקטים של מגל תהפוך לחברה עצמאית תחת אירונאוטיקס. קבוצת אירונאוטיקס מחויבת לשותפים וללקוחות של מגל ברחבי העולם. דריסת הרגל של חטיבת הפרויקטים של מגל בעולם, הניסיון והטכנולוגיה לצג הפתרונות המוכחים של אירונאוטיקס, יהוו חלק משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה בשוקי ה-HLS והפרה-צבאיים המתקדמים".

קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, מחזיקה 42.6% ממניות מגל. לאחרונה חילקה החברה דיבידנד בסך 25 מיליון דולר ובמקביל דיווחה כי היא מתכננת לבצע מיזוגים ורכישות, אם כי עד כה מגעים שערכה לא הבשילו לעסקה. שווי השוק של מגל בנאסד"ק הוא 122 מיליון דולר.