נתניהו: "הדבר היחיד שמונע את היציאה מההגבלות הוא הפייק ניוז"

בביקור במרכז התחסנות ביישוב זרזיר אמר ראש הממשלה: "אל תשמעו לפייק ניוז. לכו להתחסן ותצילו את החיים שלכם. אני מבקש מכם, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, לכו להתחסן"

ראש הממשלה נתניהו במתחם חיסונים בזרזיר / צילום: דוברות הכנסת עמוס בן גרשום
ראש הממשלה נתניהו במתחם חיסונים בזרזיר / צילום: דוברות הכנסת עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא נגד תופעת הפצת חדשות הכזב (פייק ניוז) נגד החיסונים. בביקור במרכז התחסנות בישוב זרזיר אמר נתניהו כי אנחנו במצב חירום לאומי ולפי הנתונים, מתוך יותר מ-1500 בני אדם שמתו מקורונה ב-30 הימים האחרונים, למעלה מ-97% מהם לא היו מחוסנים. "אל תשמעו לפייק ניוז. לכו להתחסן ותצילו את החיים שלכם. אני מבקש מכם, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, לכו להתחסן. הדבר היחיד שמונע כרגע את השלמת המהלך הזה של יציאה מההגבלות הוא הפייק ניוז והאמונות התפלות הזדוניות ששותלים בציבור, באינטרנט. אל תאמינו להם".

הוא הבטיח כי בקרוב יחלו ההקלות למתחסנים והמחלימים בעלי הדרכון הירוק: "בדקנו את עניין התמריצים ואחד מהם יהיה בוודאות התו הירוק, כדי שאנשים יוכלו להיכנס למגוון מקומות: לבתי קפה, מוזיאונים, קולנוע, אירועי ספורט, בתי מלון ועוד. אנחנו בודקים עוד תמריצים. יש שאלות משפטיות שאנחנו מנסים להתגבר עליהן. נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים וכשיש את המוטציה הבריטית המשתוללת, הם ידביקו את ההורים שלהם בני 40 ו-50.

"אנחנו מנסים לעשות זאת בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים ואחר כך גם ימלאו את בתי הקברות. לכן אנחנו עושים זאת בהדרגה. אנחנו נפתח כנראה בימים הקרובים כצעד ראשון, אבל נעשה את זה בהדרגה. זה לא היה המצב לפני חודש, זה המצב עכשיו ואנחנו מתאימים עצמנו למה שקורה בעולם, וגם בארץ המוטציה מכה. לנו יש אפשרות בגלל מיליוני החיסונים, כולל המיליון שקיבלנו רק לפני כמה ימים".

הוא ציין כי באירופה מדברים על סגרים מלאים עד חודש אפריל.