ביקושים ערים: אנלייבקס גייסה 46 מיליון דולר בהנפקה לציבור

ההנפקה בוצעה במחיר של 20 דולר למניה, וכעת יורדת מניית החברה בתל אביב 17.5%, למחיר המיתרגם לכ-21.4 דולר למניה • בכוונת החברה לצאת לניסוי מבוקר בחולי קורונה קשים

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס / צילום: איל יצהר

חברת אנלייבקס, המפתחת תרופות נגד קורונה (Covid-19), ספסיס (אלח דם) וסרטן, הודיעה על גיוס של 46 מיליון דולר בהנפקה לציבור. הגיוס צמח מ-10 מיליון דולר עליהם הודיעה החברה בלילה, ל-46 מיליון דולר בזכות ביקושים גבוהים. את ההנפקה ניהל החתם H.C. Wainwright .

אנלייבקס  מגייסת את ההון הנוכחי מייד אחרי עליה במניה, כפי שעשתה גם בעבר. הפעם העניין במניה נבע מפרסום תוצאות ניסוי שערכה ב-16 חולי קורונה (ללא קבוצת ביקורת) ובעניין המחודש בתחום תרופות לטיפול בקורונה בעקבות הצהרה של בית החולים איכילוב על פיתוח תרופה פורצת דרך. המשקיעים השוו בין ההודעה של איכילוב לבין זו של אנלייבקס, וראו תוצאות באיכות דומה. לכן השליכו את הבאז שסביב סביב הודעת איכילוב, גם על החברה הנסחרת.

ההנפקה בוצעה במחיר של 20 דולר למניה, וכעת יורדת מניית החברה בתל אביב 17.5%, למחיר המיתרגם לכ-21.4 דולר למניה. עדיין מדובר בעליה של 160% מתחילת החודש, וכ-130% בשנה. שווי השוק של החברה הוא כעת מיליארד שקל.

הגיוס ושווי השוק מציבים את אנלייבקס במקום אחר מזה בו הייתה עד לפני כמה חודשים. כמו מספר חברות אחרות בבורסה עם מוצרים בשלבים מוקדמים ודרך ארוכה לפניהם, היא נסחרה בשוויים נמוכים יחסית, שנותרו נמוכים גם עם חדשות טובות, בשל הצורך לגייס הון מספיק להמשך הדרך אחרי כל הודעה חיובית. עם 46 מיליון דולר בקופה החברה כעת יכולה להמשיך ולבנות ערך בטרם תהיה חייבת בגיוס הון נוסף.

בכוונת החברה לצאת לניסוי מבוקר גדול יותר בחולי קורונה קשים, ולהמשיך בניסויים שהיא עורכת גם בתחום הספסיס.