נתניהו: "זו צביעות לבקר אותי על חבירה לבן גביר"

הצביעות לדברי ראש הממשלה מגיעה מכיוון שבזמן הזה מתעלמים מחברת מפלגת העבודה שמבזה את הצפירה ביום השואה • ראש הממשלה טען שבן גביר לא יהיה בממשלה "אבל יהיה מן הסתם בקואליציה" • גנץ תקף את נתניהו ואמר "בגין לא היה מצביע לליכוד של היום"

בנימין נתניהו  / צילום: אמיל סלמן/הארץ, שלומי יוסף
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן/הארץ, שלומי יוסף

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש (ד') כי איתמר בן גביר, איש עוצמה יהודית, לא יהיה בממשלה, לדברי נתניהו "הוא חלק מבלוק טכני עם הציונות הדתית, אבל יהיה מן הסתם בקואליציה, כפי שהיה בזמנו בן ארי" אלא שמיכאל בן ארי לא כיהן בשום קואליציה: הוא היה חבר כנסת מ-2009 עד 2013 בסיעה משותפת עם האיחוד הלאומי תקומה, סיעה שלא צורפה לממשלה אז, שכללה לבד מהליכוד גם את מפלגת העבודה של אהוד ברק, ישראל ביתנו, המפלגות החרדיות וגם את הבית היהודי.

בראיון בערוץ 20 אמר נתניהו כי זו צביעות לבקר אותו על חבירה כזו ומנגד להתעלם מחברת מפלגת העבודה שמבזה את הצפירה ביום השואה. ושלפיד יקים ממשלה עם היבא יזבק ובל"ד. עוד אמר כי לא תהיה יותר ממשלת אחדות בצורת זו שיצאה אלא "ממשלת ימין מלא מלא כדבריו".

בן גביר הגיב בביקורת על דברי נתניהו שכן לא אהב את הוצאתו מהממשלה הפוטנציאלית: "נתניהו מאז ומתמיד העדיף לפנות לאחר הבחירות קודם כל למפלגות השמאל. כך הוא עשה ב-2009 עם אהוד ברק וכך גם ב-2013 עם ציפי ליבני."

ראש הממשלה החליפי בני גנץ ניצל את ההזדמנות לתקוף את נתניהו על החבירה לבן גביר בהסכם העודפים, אבל גם את מפלגת העבודה: "אני אומר לכם שבגין לא היה מצביע לליכוד של היום אבל גם רבין לא היה מצביע לעבודה של היום, שהתמקמה שמאלה למרצ. אם זה היה תלוי בביבי הוא משאיר את הכול בסגר עד שבועיים לפני הבחירות הכי נוח. אבל זה לא עובד, יש פה כלכלה וחברה וצרכים ואני חושב שצריך להתחיל לפתוח את המשק. אנחנו נפתח חנויות על בסיס תו ירוק, נפתח מוסדות תרבות על בסיס תו ירוק, מכוני כושר. המפתח הוא התחסנת - נכנסת".

בתוך כך, הליכוד הצטרף לעתירה של כמה מחברי העבודה לוועדת הבחירות לפסול את המועמדת מס 7 במפלגה איבתיסאם מרענה מריצה לכנסת בשל התבטאויות שלה מהעבר. עם זה מדובר בהתבטאויות חריפות פחות מאלה של היבא יזבק שבסופו של דבר לא נפסלה, לכן סיכויי העתירה לעבור את מבחן בג"ץ, קלושים.