הבורסה בת"א | סיקור שוטף

התחזקו הירידות בסגירה: ת"א 35 איבד 0.8%, אנלייט צנחה ב-5%

בניגוד למגמה בוול סטריט, המסחר באחוזת בית ננעל בירידות • מדד ת"א 90 איבד 1.44%, מדד הבנקים ירד ב-1.2% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:28

המסחר באחוזת בית ננעל בירידות שהתחזקו בנעילה, ואת בניגוד למגמה בוול סטריט.

מדד ת"א 90 איבד 1.44%, מדד הבנקים ירד ב-1.2%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

16:00

בהמשך לפרסום דוחות איי.סי.אל  (לעבר כיל) ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של בנק הפועלים, העלה את מחיר היעד מ-18 שקל ל-23 שקל ומותיר את ההמלצה למניה על 'תשואת יתר' (בסיכון גבוה): "דוחות איי.סי.אל לרבעון הרביעי של 2020 הפתיעו מאוד לחיוב. הצפיות שלנו ושל השוק, היו לרבעון חלש מאוד לחברה, על רקע האתגרים שהציבה 2020 לחברות הפועלות בתחומי הליבה שלה. בפועל, התאוששות חדה שנרשמה בעיקר בדצמבר, הביאה לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות, ולצמיחה חדה מאוד בהכנסות וברווחים ברבעון.

"אנו סבורים, כי במבט קדימה, ICL צפויה להציג ב-2021 שיפור נוסף בפעילותה העסקית. שוקי היעד העיקריים, ובראשם שוקי האשלג, הפוספט (כולל אפילו דשני הקומודיטיס) ומרבית שוקי היעד של מגזר המוצרים התעשייתיים - כל אלו מצויים במגמה חיובית שתביא להערכתנו לשיפור בתוצאות החברה בשנה הנוכחית".

14:50

עליות חדות נרשמות כעת במניות ראדא, כן פייט ביופרמה , פנטזי, פורסייט  ואבוג'ן. 

חברת פרוטליקס  היום כי חתמה על הסכם רישוי כלל עולמי ובלעדי עם סרקומד לפיתוח של אלידורנאז אלפא, או PRX-110, לטיפול בכל מחלה או מצב בדרכי הנשימה בבני אדם, לרבות, בין השאר, סרקואידוזיס, פיברוזיס ריאתית ומחלות קשורות, באמצעות אינהלציה. על פי תנאי ההסכם, סרקומד תהיה אחראית לזיהוי ובחירת מועמדים פרמצבטיים כמפורט ברישיון כמו גם למחקר ופיתוח קליניים של מועמדים אלה. פרוטליקס תהיה זכאית לתשלום ראשון במזומן של כ-3.5 מיליון דולר, בכפוף לתנאים מסוימים, לתשלומים נוספים בהתאם לאבני דרך רגולטוריות ומסחריות וכן לתמלוגים מדורגים בגין המכירות נטו של מוצרים שימוסחרו לפי תנאי הרישיון. 

13:00

מגמה שלילית בבורסה כעת, כשמדד ת"א 35 נסוג בכ-0.2% ומדד ת"א 90 יורד בכ-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-695 מיליון שקל.

חברת תעודות הסל ARK השקיעה 8 מיליון דולר בחברת הקנאביס אינטרקיור  . זהו חלק ממסע קניות שעורכות קרנות ARK בקרב חברות ישראליות לאחרונה, לאחר שפתחה תעודת סל על חברות ישראליות. אינטרקיור נסחרת בתל אביב ועומדת להתמזג עם חברת SPAC בבורסה קנדית, והיא כרגע במקום השלישי מבין ההשקעות הישראליות של ARK, אחרי גילת ופריון. ARK מחזיקה כרגע 2.4% מאינטרקיור, ששוויה 775 מיליון שקל. 

11:00

מגמה מעורבת בבורסה, כשמדד ת"א 35 מטפס בכ-0.1% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-355 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות מניות שגריר , סייפ-טי, מיט-טק , טבע, אפולו פאוור , מדיוי ואבוג'ן.

ברן  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה היום על הסכם לביצוע פרויקט במדינה באפריקה בהיקף של כ-46 מיליון אירו. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 מטפס בכ-0.1% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.2%. 

עליות בולטות רושמות קבוצת דלק , החברה לישראל, טבע וגב ים. 

חברת הדשנים והמינרלים איי.סי.אל (לשעבר כיל), סיימה את הרבעון הרביעי של 2019 עם רווח נקי של כ-65 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. בשורה העליונה הציגה החברה צמיחה של 19% במכירות לרמה של כ-1.32 מיליארד דולר, על רקע עלייה חדה במכירות אשלג. 

בשוק המט"ח, הדולר והאירו מתחזקים בכ-0.3% לרמות של 3.263 ו-3.955 שקלים בהתאמה.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית לאחר שבוול סטריט הסתיים אמש המסחר במגמה מעורבת ובשינויים קלים. בתל אביב ננעל המסחר אתמול במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 השיל 0.14%, מנגד ת"א 90 עלה ב-0.57%. 

בבורסות אסיה נסחרים היום מדדי המניות המובילים במגמה חיובית. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

2. פערים מעורבים במרבית הדואליות

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. גילת  עם פער שלילי של 4.5%,  לייבפרסון  2%, פרוטליקס כ-12%, אלוט כ-3% ואנלייבקס כ-4.5%. מנגד, פריגו עם פער חיובי של 1.7% וטבע  0.7% והן צפויות לעלות. 

3. עונת הדוחות: איי.סי.אל תפרסם תוצאות

עונת הדוחות נמשכת והבוקר צפויה איי.סי.אל  (לשעבר כיל) לפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2020 כולה.

4. הנפט והזהב יורדים קלות

לאחר שהביטקוין זינק במהלך השבוע עד לרמה של כ-48,000 דולר, היום נסחר מטבע הקריפטו ברמה של 44,870 דולר. בזירת המסחר בסחורות נסחר כעת הנפט (חוזה ברנט) בירידה קלה סביב רמה של 61.15 דולר לחבית. הזהב יורד בכ-0.4% לרמה של 1,837 דולר לאונקיה.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאית ל-10 שנים יציבה ברמה של 1.145%. 

5. אופנהיימר: אם תשואות האג"ח ימשיכו לעלות צפויה עלייה בתנודתיות בשווקים

ולסיום, בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים בסקירה שפרסמו שם כי בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב עקום התשואות הופך לתלול יותר ויותר על רקע עליית תשואות בחלק הארוך של העקום בד בבד עם ירידת תשואות בחלק הקצר. "תלילות העקום משקפת אופטימיות של משקיעים לגבי יעילות החיסונים נגד הקורונה והתקווה לתוכנית תמריצים נוספת שתביא את המשק האמריקאי לצמיחה מהירה ולאינפלציה גבוהה יותר בהמשך. מצב זה אמור להמשיך לשמור על סביבה תומכת להשקעה בנכסי סיכון, בעיקר במניות בעלות חשיפה גבוהה לגורמי מאקרו כגון הסקטורים של הפיננסים, התעשיה, הצריכה המחזורית והסחורות, וכן באפיקים מחוץ לארה"ב כמו שווקים המתעוררים. להערכתנו, מגמת תלילות העקום עשויה להימשך בטווח הקצר אולם על המשקיעים להיערך לתרחיש תשואות משמעותית גבוהות יותר, דבר שעלול לגרור תנודתיות מוגברת בשווקים".