קרן ARK השקיעה 8 מיליון דולר בחברת הקנאביס אינטרקיור

אינטרקיור נסחרת בתל אביב ועומדת להתמזג עם חברת SPAC בבורסה קנדית, והיא כרגע במקום השלישי מבין ההשקעות הישראליות של ARK, אחרי גילת ופריון • קרנות ARK עורכות מסע קניות בקרב חברות ישראליות לאחרונה, לאחר שפתחה תעודת סל על חברות ישראליות

אהוד ברק / צילום: כדיה לוי
אהוד ברק / צילום: כדיה לוי

חברת תעודות הסל ARK השקיעה 8 מיליון דולר בחברת הקנאביס אינטרקיור. זהו חלק ממסע קניות שעורכות קרנות ARK בקרב חברות ישראליות לאחרונה, לאחר שפתחה תעודת סל על חברות ישראליות. אינטרקיור נסחרת בתל אביב ועומדת להתמזג עם חברת SPAC בבורסה קנדית, והיא כרגע במקום השלישי מבין ההשקעות הישראליות של ARK, אחרי גילת ופריון. ARK מחזיקה כרגע 2.4% מאינטרקיור, ששוויה 775 מיליון שקל. היא רכשה את המניות במחיר ממוצע של 6.46 שקל, פחות או יותר המחיר שלה בבורסה כעת.

אינטרקיור היא חברת הקנאביס היחידה בעשיריה הפותחת של ARK. חברות ביומד נוספות ש-ARK רכשה מניותיהן לאחרונה הן אנלייבקס, אבוג'ן, גמידה סל ופוליפיד. החברות הישראליות ברשימה של ARK  נסחרות הן בבורסה בתל אביב והן בנאסד"ק. הקרן אינה מחויבת לרכוש מניות לפי משקל מסוים במדד ישראלי, אלא משקיעה על פי העדפתה, ולכן השקעה במניות הללו מהווה גם איתות לשוק.

הקרן הגדירה כי תעודת הסל הישראלית נועדה לעקוב אחרי חברות עם חדשנות המשנה את תחומן, בסקטורים גנטיקה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תעשייה, יצור, אינטרנט וטכנולוגיות מידע.

אינטרקיור צפויה להתמזג עם חברת ה-SPAC (חברת רכישה מיוחדת) בשם Subversive Real Estate Co, בבורסת NEO שבקנדה. לאחר המיזוג, בכוונתה להירשם למסחר גם בנאסד"ק. במקביל לחתימת העסקה פרסמו החברות תחזיות לגבי ההכנסות העתידיות החזויות של אינטרקיור, שלפיהן עבור 2020 היא תרשום הכנסות של 20.6 מיליון דולר.

התחזיות הלאה הן להכנסות של 74.4 מיליון דולר ב-2021 ול-137 מיליון דולר ב-2022. ה-EBITDA של אינטרקיור צפוי לעמוד על 4.9 מיליון דולר ב-2020, לעלות פי יותר מחמישה, ל-24.6 מיליון דולר ב-2021, ואז שוב להכפיל את עצמו, ל-51.5 מיליון דולר ב-2022. החברה גם צופה תזרים מזומנים חיובי של 1.6 מיליון דולר ב-2020, שיצמח עד 34.8 מיליון דולר ב-2022.