הפרובוקציה החדשה של הרשתות: "נפתח חנויות פופ-אפ היכן שאין אכיפה - בבני ברק ובמאה שערים"

פורום ראשי המסחר בישראל, המייצג 400 רשתות, פנה במכתב אזהרה לפני עתירה לבג"ץ נגד מה שהוא מכנה "האכיפה הבררנית" • "לא נאפשר לרה"מ לגזור גזר דין מוות על מאות אלפי עסקים"

סניף של דקטלון במרכז ביג בכרמיאל. פתוח למרות ההנחיות / צילום: פאול אורלייב
סניף של דקטלון במרכז ביג בכרמיאל. פתוח למרות ההנחיות / צילום: פאול אורלייב

פורום ראשי המסחר בישראל ממשיך לעורר פרובוקציה במשטרה ובממשלה: "מתארגנים לפתיחה מהירה של חנויות פופ-אפ במיקומים אליהם המשטרה לא מגיעה ואינה אוכפת, כמו בני ברק, אלעד ומאה שערים".

הבוקר (ה') הפורום פנה במכתב אזהרה לפני עתירה לבג"ץ נגד מה שהוא מכנה "האכיפה הבררנית". במסגרת זו הם טוענים כי "אם מדינת ישראל תוביל מדיניות של אכיפה בררנית על עולם המסחר הפועל לפי כללי 'התו הירוק', אנו לא נקבל זאת ונעתור לבג"ץ".

בהודעה שמסר היום הפורום נכתב: "לאחר ששמענו אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש לאכוף רק אותנו בצורה אגרסיבית, ולאחר שהעלים עין מאירועי הלוויות וחתונות המוניות במגזרים אחרים, אנו רואים שהממשלה החליטה להמשיך להפלות אותנו לרעה. לא נאפשר לראש הממשלה לגזור גזר דין מוות על מאות אלפי העסקים ששרדו אתכם". הפורום מייצג 400 רשתות.

מוקדם יותר הבוקר דיווחנו כי רשת מקס סטוק ספגה אתמול קנס על אי-עמידה בהנחיות התו הסגול. החנויות של מקס סטוק ממשיכות לפעול לאורך כל הסגר לאחר שהרשת הגדירה את עצמה כחיונית, ועתה היא סופגת קנס בגובה 5,000 שקל על אי-עמידה בהנחיות התו הסגול והתקהלות.

היום אמורים להיפתח בניגוד להנחיות הממשלה שלושה מרכזי קניות באופן מלא, בהתאם למה שהקניונים והרשתות מכנים "התו הירוק", במסגרתו הם מגדירים מי מבחינתם מסכן את הציבור ומי לא.

מתחמי הקניות שייפתחו הם קניון בת ים, הקניון הגדול בפתח תקווה ומתחם ביג בכרמיאל. "המתחמים יפעלו לפי המתווה הסגול בשילוב 'התו ירוק'", הגדירו זאת בפורום ראשי המסחר, כך שלדבריהם בפועל תתאפשר אך ורק כניסה של עובדים ולקוחות עם תעודת מתחסן (מתחת לגיל 60: חיסון ראשון; מעל גיל 60: חיסון שני), תעודת מחלים, בדיקת קורונה שלילית (בתוקף של 72 שעות) וילדים מתחת לגיל 16.

"אנו מודיעים בזאת כי ביום שבו יוחלט כי חנויות רחוב ייפתחו ללא 'תו ירוק', יבוטל לאלתר 'התו הירוק' במרכזי הקניות הפתוחים ובקניונים", טענו בפורום.