משרד הבריאות משקיע חצי מיליון שקל בקמפיין משפיענים המעודד צעירים להתחסן

כמו כל הקמפיינים של משרד הבריאות, גם קמפיין המשפיענים נוצר ע"י לפ"מ, אולם המשרד לא פנה ישירות לסלבריטאים, אלא התקשר עם שתי סוכנויות משפיענים שגייסו כ-100 איש

שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם חיסוני הקורונה בקופת-חולים לאומית באשדוד / צילום: אבי רוקח ידיעות אחרונות
שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם חיסוני הקורונה בקופת-חולים לאומית באשדוד / צילום: אבי רוקח ידיעות אחרונות

כשנתוני ההתחסנות בקרב צעירים אינם משביעי רצון מנסים במשרד הבריאות לדבר אל ליבם בדרכים המותאמות להם. לגלובס נודע כי משרד הבריאות משקיע כחצי מיליון שקל בקמפיין משפיענים שגויסו כדי לקרוא לצעירים להתחסן. בין המשפיענים: ניקול ראידמן, רוסלנה רודינה, נעמה קסרי, עומר נודלמן, אלכס חזנוב, שמלא, אורי ששון, סטטיק, טל מוסרי ועוד.

כמו כל הקמפיינים של משרד הבריאות, גם קמפיין המשפיענים נוצר על-ידי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית), אולם המשרד לא פנה ישירות לסלבריטאים, אלא התקשר עם שתי סוכנויות משפיענים שגייסו כ-100 איש. הסוכנויות קיבלו הנחיה בלתי מתפשרת מלפ"מ שכל אחד מהמשפיענים שלוקחים חלק בקמפיין כבר מחוסן.

אתמול (ד') עלה לאוויר טיזר של כתף חשופה, והיום (ה') מצטרף אליו ההסבר ועידוד החיסון. נזכיר כי לאחרונה הרחיב משרד הבריאות את טווח הגילאים שיכולים להתחסן וכיום החיסונים אפשריים לגילאי 16 ומעלה. כל עוד החיסונים ניתנו לקהל מבוגר יחסית המדיה העיקרית הייתה פרסום בטלוויזיה תוך שימוש בדמויות רפואיות שניסו לשכנע בבטיחות החיסון וחשיבותו. כשמדובר בקהל צעיר אין טעם לעשות שימוש בקמפיין מסוג זה, קמפיין משפיענים הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר עבורם, ועל כן זה הצעד שנבחר כדי לנסות לשכנע אותם ללכת ולהתחסן.