דני דנון מגיב לציוץ שעורר סערה: ״בחירת המלים לא היתה אידיאלית. ביידן העביר מסר, צריך להתקדם״

מוקדם יותר השבוע פרסם דנון את הציוץ שבו קרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להתקשר לראש הממשלה נתניהו ואף צירף את מספר הטלפון בלשכת רה"מ • בשיחה עם גלובס טוען דנון שהפרשנות שניתנה לו בישראל שגויה, ואומר ״לא נעלבתי, הטוויטר הוא גם כלי דיפלומטי״

דני דנון / צילום: שלומי יוסף
דני דנון / צילום: שלומי יוסף

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם לשעבר, מסתייג בשיחה עם גלובס מהאופן שבו נוסח הציוץ שעורר סערה, וטוען שהפרשנות שניתנה לו בישראל שגויה. עוד אומר דנון שלא שוחח עליו עם ראש הממשלה.

ביום רביעי פרסם דנון את הציוץ שבו קרא לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, להתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו ואף צירף את מספר הטלפון בלשכת רה"מ בירושלים: "ג'ו ביידן, התקשרת למנהיגים רבים בעולם, ממדינות כמו קנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, דרום קוריאה ורוסיה", כתב שגריר ישראל באו"ם לשעבר. "אולי כעת הגיע הזמן להתקשר גם למנהיג מדינת ישראל, בעלת הברית הקרוב ביותר של ארה"ב. הטלפון בלשכת רוה"מ: 972-2-6705555".

"המהות היא נכונה", אומר דנון, "אבל יכול להיות שבחירת המילים לא היתה אידיאלית, אבל מבחינת לעלות את הנושא, הנושא הוא חשוב".

נעלבת מהתגובות?
"לא נעלבתי. יש לי מספיק נסיון כדי להגיד את מה שאני חושב ולהתמודד עם זה".

היית מוחק את זה?
"אם הייתי רוצה למחוק הייתי מוחק. אולי הייתי בוחר מילים אחרות בניסוחים".

מה לא היה מוצלח?
"זה יותר בפרשנות בישראל, דרך אגב. בארץ זה נתפס בנימה לא חברית כלפי הנשיא, שאני מכיר ומכבד. אני גם מכיר אותו, פגשתי את הנשיא ביידן בעבר. הוא רצה להעביר מסר, הוא העביר מסר, וכרגע צריך להתקדם קדימה".

שמעת מהאמריקאים משהו?
"ראיתי שהדוברת התייחסה לזה במסיבת העיתונאים, שהם ידברו בקרוב. צריך לבדוק את זה".

אולי זה יקרה בזכותך.
"הבעתי דעה. למרות שאני דיפלומט לשעבר, יש דברים שהם נכונים לומר ולא צריך לקחת את זה בצורה קיצונית לכאן ולכאן. בסך הכל הטוויטר הוא גם כלי דיפלומטי".

נתניהו דיבר איתך?
לא. לא לפני ולא אחרי".