הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה: נמחקו העליות בת"א 35; דלק קפצה ב-7%, אורמת צנחה ב-7%

מדד ת"א 90 טיפס ב-0.6%, מנגד מדד הבנקים איבד 0.4% • קבינט הקורונה דן בשעה זו בהמשך הסרת המגבלות, לצד הרחבת מבצע החיסונים • שגריר מגייסת 30 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, המניה זינקה ב-16.3% • הביטקוין שבר את שיא כל הזמנים ונושק לרמה של 50 אלף דולר

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:06

המסחר בת"א ננעל במגמה מעורבת בדומה לסנטימנט בסופ"ש מעבר לים, כאשר קבינט הקורונה דן בשעה זו בהמשך הסרת המגבלות, לצד הרחבת מבצע החיסונים. בשבוע האחרון השווקים המשיכו בכיוון חיובי על רקע ירידה בתחלואה בארה"ב, אירופה, והודו, לצד האצה בקצב ההתחסנות. דבר נוסף שתרם לסנטימנט החיובי נעוץ בדבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול שאישר בכנס כלכלי בניו יורק כי המדיניות המוניטרית תישאר מרחיבה לתקופה ממושכת. שרת האוצר ג'נט יילן הגדילה לעשות וקראה לחבילת סיוע נוספת לכלכה האמריקאית.

מדד ת"א 35 איבד 0.1%,  מדד הבנקים איבד 0.4% ומנגד מדד ת"א 90 טיפס ב-0.6%.

שגריר זינקה ב-16.3% על רקע ההודעה כי החברה מגייסת 30 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים.

15:25

העליות שנרשמו מוקדם יותר במדד הדגל (ת"א 35) נמחקו והמדד מאבד 0.1% לאחר מהלך ירידות בשעה החולפת. מנגד, ת"א 90 מטפס ב-0.5%.

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, בהובלת העליות במנייתה של קבוצת דלק , של מניית גילת , שגריר , מיט-טק , וויטסמוק  ונובה .

14:19

קבוצת וואן טכנולוגיות  פרסמה דיווח מקדים של עיקרי התוצאות לשנת 2020, לפיה החברה מסכמת את הרבעון הרביעי ושנת 2020 כולה עם תוצאות שיא. ההכנסות בשנת 2020 צמחו בכ-17% לכ-1.89 מיליארד שקל והרווח הנקי חצה את רף ה-100 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2020 צמחו בכ-41% לכ-588 מיליון שקל והרווח הנקי עלה בכ-48% לכ-34.5 מיליון שקל. לצד הצמיחה הדו-ספרתית בהכנסות, הציגה החברה עלייה משמעותית בשיעור הרווח התפעולי מכ-7.3% בשנת 2019 לכ-7.7% בשנת 2020.

קבוצת אלקטרה  חתמה, באמצעות החברה-הבת אלקטרה תשתיות, על ההסכם עם חברת אלומיי לתכנון והקמה של תחנת הכוח אגירה שאובה בצוק מנרה תמורת כ-1.13 מיליארד שקל. זאת, לאחר שלמיטב ידיעת החברה בעל הרישיון בפרויקט השלים את הסגירה הפיננסית. במסגרת ההסכם תהיה אלקטרה תשתיות הקבלן הראשי לביצוע פרויקט הקמת תחנת כוח הידרו אלקטרית בהספק של 156 מגה וואט, שהקמתו צפויה להתחיל בסמוך לאחר קבלת אישור רשות החשמל לסגירה הפיננסית, אשר למיטב ידיעת החברה צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. סיום הפרויקט צפוי לאחר כ-63 חודשים.

חברת אי.אל.די.  חתמה על הסכם עקרונות בלתי מחייב עם חברת הסייבר HUB Security שהוקמה על ידי יוצאי יחידות מודיעין 8200 ו-81. במסמך העקרונות נקבע כי המיזוג בין החברה לחברת הסייבר יתבצע לפי שווי מוערך של כ-105 מיליון דולר לא בדילול מלא לפני הכסף לחברה הממוזגת מיד לאחר המיזוג וכ-145 מיליון דולר מיד לאחר גיוס הון שיבוצע בד בבד להשלמת המיזוג וכתנאי להשלמתו. בהשלמת המיזוג HUB תהפוך לבעלת השליטה בחברה הממוזגת עם 51% ממניותיה ורוב בדירקטוריון.

13:00

הביטקוין נושק לרמה של 50 אלף דולר, לאחר שקבע בשעה החולפת שיא של יותר מ-49 אלף דולר. בסוף השבוע האחרון דווח כי זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי שוקלת השקעה במטבע הקריפטו, בהמשך לאימוץ של מאסטרקארד את האפשרות ללקוחות לשלם בקריפטו.

12:28

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה במחזור של 330 מיליון שקל בשוק המניות בשעה זו. דלק מובילה את העליות מבחינת מחזור המסחר ומטפסת ב-5.7% בהמשך לעלייה של מחיר הנפט. 

מנייתה של גילת ממשיכה במסע העליות המטאורי ומזנקת ב-7%, שגריר מזנקת ב-14% על רקע גיוס של 30 מיליון שקל, וויטסמוק עולה ב-6%.

"חשיפת שיא למניות בתקופה זו מחייבת הגנה באמצעות אג"ח ממשלתיות", כך כותב אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש בסקירתו השבועית. "חשיפת המוסדיים למניות כולל באמצעות החוזים הגיעה בסוף השנה ל-40%, לעומת כ-37% בסוף 2019 וכ-25% ב-2012. מנגד, החשיפה לאג"ח הממשלתיות הסחירות הלכה ופחתה עם השנים עד שירדה לכ-15%, לעומת 25% בתחילת העשור הקודם. מצד אחד, הירידה בחשיפה לאג"ח הממשלתיות מוצדקת בגלל הירידה בתשואה לפדיון שלהן בעשור האחרון. יחד עם זאת, מלבד מתן תשואה בטוחה, יש לאג"ח הממשלתיות תפקיד נוסף - להיות בולם זעזועים במקרה של משבר בשוק המניות. חשיפת שיא למניות בתקופה שבה מלבד הסיכונים הכלכליים והפיננסיים הרגילים, קיימים גם סיכונים בריאותיים מחייבת חשיבה על הגנות", כתב זבז'ינסקי. 

11:00

עליות במדדי המניות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3% ומדד ת"א 90 עולה בכ-1%. מדד ת"א נפט וגז מטפס ב-2.7%. 

חברת אוגווינד  המתמחה בפיתוח והטמעת טכנולוגיית אגירה אוויר דחוס למטרת התייעלות אנרגטית (AirSmart) הודיעה כי הדירקטוריון הנחה את הנהלתה לקדם הליך הנפקה לציבור בבורסה בארה"ב, בין אם באמצעות הנפקה ראשונית (IPO) ובין אם באמצעות חבירה לפלטפורמה ציבורית קיימת (כגון SPAC), וזאת בנוסף לרישום מניות החברה למסחר בבורסה בישראל.

בשוק האג"ח נרשמות ירידות של 0.4%-0.6% בממשלתיות השקליות הארוכות.

10:10

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות במדדי המניות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה בכ-1%. 

עליות בולטות רושמות מניות באטמ , גילת, נובה ואוגווינד. 

עליית מחיר הנפט ממשיכה להעניק תמיכה לסקטור הנפט והגז בתל אביב - קבוצת דלק  עולה בעוד 6% . 

09:25

קבוצת אלקטרה  דיווחה היום כי חתמה, באמצעות החברה-הבת אלקטרה תשתיות, על ההסכם עם חברת אלומיי  לתכנון והקמה של תחנת הכוח אגירה שאובה בצוק מנרה תמורת כ-1.13 מיליארד שקל - זאת לאחר שאלומיי השלימה את הסגירה הפיננסית. במסגרת ההסכם תהיה אלקטרה תשתיות הקבלן הראשי לביצוע פרויקט הקמת תחנת כוח הידרו אלקטרית בהספק של 156 מגה וואט , שהקמתו צפויה להתחיל בסמוך לאחר קבלת אישור רשות החשמל לסגירה הפיננסית, אשר למיטב ידיעת החברה צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. סיום הפרויקט צפוי לאחר כ-63 חודשים.

חברת שגריר  מדווחת היום על גיוס הון וביצוע הקצאה פרטית בעסקאות מחוץ לבורסה למור בית השקעות, הפניקס חברה לביטוח קרן ספרה וקרן קוליברי, בתמורה ל-30 מיליון שקל. העסקה תתבצע במחיר של 20 שקל למניה. בנוסף נקבע כי שגריר תקצה 1.5 מיליון כתבי אופציה שאינם סחירים ללא תמורה. כתבי האופציה ניתנים למימוש למניות רגילות ביחס 1:1 ובמחיר מימוש של 25 שקל למניה.

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר שבורסות וול סטריט ננעלו ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים בעליות קלות. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-28 נקודות, או ב-0.09%, לשיא כל הזמנים. מדד ה-S&P 500 והנאסד"ק עלו בכ-0.5%. 

2. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים מעורבים. גילת  עם פער חיובי של כ-6.7%, טאואר 2.3%, נובה  5% ואלביט מערכות 1.4% כך שהן צפויות לעלות היום. מנגד, טבע  עם פער שלילי של 2.5%, אלוט 3.8%, פורסייט 6% ואורמת  4.8% והן צפויות לרדת. 

3. עונת הדוחות: גילת וטאואר יפרסמו דוחות

במסגרת עונת הדוחות ל-2020 צפויות לפרסם בימים הקרובים תוצאות החברות גילת, טאואר, אופקו ונובה. 

4. הביטקוין קרוב לשיא

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 48,270 דולר, קרוב מאוד לשיא כל הזמנים.  נאסים טאלב, מחבר רב המכר "הברבור השחור" ובעברו מנהל קרן גידור, צייץ ביום שישי כי "אני נפטר מהביטקוין שלי".  עד לאחרונה הביע טאלב תמיכה מובהקת במטבעות קריפטו, אבל לדבריו, התנודתיות הרבה במחיר הביטקוין גרמה לו לשנות את דעתו. 

הנפט המשיך לטפס גם ביום שישי, מה שצפוי להעניק תמיכה לסקטור הנפט והגז בת"א היום. חוזה ברנט רשם עלייה לרמה של 62.4 דולר לחבית וחוזה WTI טיפס ב-2.5% לרמה של 59.73 דולר לחבית. 

5. אלטשולר שחם גמל רוכשת את פסגות

ולסיום, אלטשולר שחם גמל ופנסיה  רוכשת את בית ההשקעות פסגות מידי קרן אייפקס, בתמורה ל-910 מיליון שקל. סכום העסקה כפוף להתאמות עד מועד השלמת העסקה ואף לאחריה, ויכול להאמיר לכמיליארד שקל. ביום חמישי בלילה הגיעו הצדדים להבנות וחתמו על הסכם שלפיו חברת הגמל הגדולה במשק, שבבעלות בית ההשקעות המובילה בשוק,  תשתלט על בית ההשקעות שבעבר היה הגדול והמוביל בישראל. בכך באה לסופה השקעה לא טובה שביצעה קרן אייפקס ישראל, בהובלת זהבית כהן, בבית ההשקעות. דבר העסקה המתגבשת נחשף לראשונה בגלובס.