לאחר הזינוק במניה: שגריר מגייסת 30 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים

ההקצאה תהיה במחיר של 20 שקל למניה, בדומה למחיר המניה בסגירת המסחר ביום חמישי

בן שלום יוסי / צילום: תמר מצפי
בן שלום יוסי / צילום: תמר מצפי

חברת שגריר  , הפועלת במתן שירותים לחברות הביטוח ושיתוף והשכרת רכבים, מגייסת כ-30 מיליון שקל. הגיוס מבוצע באמצעות הקצאה פרטית בעסקאות מחוץ לבורסה למור בית השקעות, הפניקס חברה לביטוח קרן ספרה וקרן קוליברי.

ההקצאה תהיה במחיר של 20 שקל למניה, בדומה למחיר המניה בסגירת המסחר ביום חמישי. בנוסף נקבע כי שגריר תקצה 1.5 מיליון כתבי אופציה שאינם סחירים ללא תמורה. כתבי האופציה ניתנים למימוש למניות רגילות ביחס 1:1 ובמחיר מימוש של 25 שקל למניה.

את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום.

בחברה מציינים כי הגיוס יאפשר לשגריר לפעול למימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה באמצעות מיזוגים ורכישות ובגיוון מקורות ההכנסה של הקבוצה.

מניית שגריר קפצה ב-50% בחודש האחרון. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-162 מיליון שקל. 

דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר, ציין כי "אני שמח על השלמת גיוס הון מגופים מוסדיים מובילים אשר יאפשר לנו לצמוח באמצעות שילוב חברות המשיקות לפעילות הקבוצה. שגריר ממשיכה להתקדם ולאחרונה דיווחנו על רכישה אסטרטגית של פעילות האיתור של טרפילוג אשר תאפשר לנו להגדיל את קהל הלקוחות שלנו. בנוסף לכך, דיווחנו על השקעה אסטרטגית ומשמעותית מצד טלקאר, יבואנית קיה בישראל בחברה המוחזקת GoTo לפי שווי הגבוה בכ-50% משווי החברה לפיו בוצע הגיוס הקודם". 

בשבוע שעבר דיווחה שגריר על רכישת פעילות האיתור (מיגון) של חברת טרפילוג בכ-20 מיליון שקל. שגריר תפעל באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית של טרפילוג ותקבל רישיון, בלעדי בישראל וללא הגבלת זמן, לשימוש במערכותיה ובקניין הרוחני בתחום פעילות האיתור. בנוסף טרפילוג תספק, בתמורה לתשלום, שירותים בלעדיים לחברה בתחום הפעילות, לרבות שירותי פיתוח והתאמה של מערכות טרפילוג בהן תעשה שגריר שימוש ושירותי אספקה ותחזוקה של הציוד שישמש את החברה. טרפילוג תמשיך לפעול עצמאית בישראל בתחומי הדיאגנוסטיקה ניהול ציי רכב והפתרונות המתקדמים שהיא מספקת בעולם הרכב.

עוד דיווחה שגריר בשבוע שעבר כי גוטו גלובל מוביליטי ( GoTo Global ) בה מחזיקה החברה 54.9% הודיעה כי משפחת אונגר, הבעלים של חברת טלקאר, יבואנית קיה בישראל, מתכוונת לבצע השקעה ב-GoTo Global בסך של 3.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-45 מיליון דולר לפני הכסף. שווי זה גבוה בכ-50% משווי החברה לפיו בוצע הגיוס האחרון בחודש יולי 2020.