"קצת חמצן": אירועי התרבות, המוזיאונים והספריות יחזרו בשבוע הבא

עפ"י המתווה עליו הודיע שר התרבות חילי טרופר, מי שיוכלו להשתתף באירועי התרבות והמופעים ולהיכנס לספריות ולמוזיאונים, הם רק מי שהתחסנו נגד קורונה או החלימו ופיתחו נוגדנים • כן תתאפשר ככל הנראה כניסה של מי שנבדק בטווח קצר לפני כן ונמצא שלילי לנגיף

שר התרבות והספורט חילי טרופר / צילום: עינת לברון
שר התרבות והספורט חילי טרופר / צילום: עינת לברון

שר התרבות והספורט חילי טרופר סיכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על חידוש המופעים, אירועי התרבות והפעלת המוזיאונים והספריות החל מהשבוע הבא, על-פי מתווה התו הירוק.

על-פי המתווה, מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא, בתאריך 23 בפברואר. המשמעות של הפעלה על-פי תו ירוק היא שמי שיוכלו להשתתף באירועי התרבות והמופעים ולהיכנס לספריות הציבוריות ולמוזיאונים, הם רק מי שהתחסנו נגד קורונה או החלימו ופיתחו נוגדנים. כן תתאפשר ככל הנראה כניסה של מי שנבדק בטווח קצר לפני הביקור או ההופעה ונמצא כי אינו נושא את הנגיף. הגבלה תהיה גם על מספר המבקרים והצופים בהתאם לגודל המקום.

בהודעת משרד התרבות והספורט נאמר כי פרטי המתווה המדויק, כולל תנאי הכניסה למוזיאונים ולספריות, יפורסמו בימים הקרובים. המתווה יופעל בכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. כן נאמר כי מדובר בפעימה ראשונה במתווה הפתיחה, ובהמשך יתרחבו הקהלים, ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה. 

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "עולם התרבות יהיה מהראשונים להיפתח לאחר הסגר הממושך במתווה הדרכון הירוק שגיבשנו מול משרד הבריאות ובהנחה שנתוני התחלואה יאפשרו. התרבות חייבת לחזור לפעול ולפרנס את עשרות אלפי העובדים והעובדות שחוו תקופה קשה, ובכך לתת להם ולציבור הרחב שצמא לחזרתו, קצת חמצן. חשוב לומר כי אנו נמצאים בתקופה של אי-ודאות ובמצב תחלואה מורכב. נעשה ככל יכולתנו כדי שאכן התרבות תחזור בצורה בטוחה ואחראית, תוך שמירה על בריאות הציבור. מדינת ישראל צריכה שהתרבות שלה תחזור לחיים". 

שר הביטחון בני גנץ בירך על פרסום המתווה שהוסכם עם משרד הבריאות, וסיכם: "התחסנת - נכנסת". 

"אור בקצה המנהרה" 

מתאטרון "הבימה" נמסר בתגובה: "התאטרון הלאומי 'הבימה' נערך לפתיחתו ע-פי המתווה של התו הירוק ובהמשך להודעה של שר התרבות והספורט חילי טרופר.
ל'הבימה 'קיימים כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק על-מנת להגן על ציבור קהל שוחרי התאטרון, לרבות מערכת דיגיטלית למדידת חום, מסלול ירוק ומהיר למחוסנים ומחלימים על-ידי זיהוי תווי פנים אשר פותח בחברת PRECIATE (שהוקמה על-ידי אבי נאור ואייל פישר), על-מנת לוודא כי מי שיכנס בשערי התאטרון אכן הוא זה המחזיק בדרכון הירוק.

"בשלב הראשון התאטרון יפתח את אולמות רובינא ומסקין ויציג את ההצגות הבאות:
'קב"ן', 'דבר על מקום הימצאם', 'מוטל סוף העולם', 'אדוני ראש המועצה' ו'בקשתה של רווקה'.

"בהתאם לנהלים שייקבעו, התאטרון יקבע מדרגה של פתיחה נוספת בעתיד, כשהמתווה יכלול פעילות מלאה של האולמות". 

מנכ"ל תאטרון "אספקלריא", יזהר פלורסהיים, ומייסד התאטרון, חגי לובר, מסרו בתגובה: "אנו רואים את האור בקצה המנהרה. עשרה חודשים ארוכים מאוד המתנו בסבלנות לחזרה של התאטרון, ואנחנו ערוכים ומוכנים לפעול כבר ממחר בבוקר. זו זכות עבורנו להופיע מול קהל. אנו שמחים על הכיוון ,אך מחכים לראות את המתווה המפורט בכדי להבטיח שאין מדובר בקמפיין בחירות בלבד".