בקשת ביזיון ביהמ"ש נגד הממשלה בשל העיכוב במינוי קרמרמן ושוויקי

מגישת הבקשה, עמותת "הצלחה", מציינת כי החובה לציית לפסקי דין של בית משפט חלה גם על רשויות המדינה • באמצע ינואר קבע בג"ץ כי על הממשלה לדון באישור מינויים של קרמרמן ושוויקי, במסגרת בג"ץ שלישי שמתנהל בעניין

מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן
מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן

לאחר שחלף הזמן שקצבו שופטי בג"ץ לממשלה כדי שתדון באישור מינויים של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה וניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, הגישה היום (א') עמותת "הצלחה" בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט.

נזכיר כי באמצע ינואר קבע בג"ץ כי על הממשלה לדון באישור מינויים של קרמרמן ושוויקי, במסגרת בג"ץ שלישי שמתנהל בעניין.

הבג"ץ הוגש על-ידי עמותת "הצלחה", שביקשה לחייב את הממשלה לדון במינויים שכבר אושרו על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים עוד טרם פיזור בכנסת לפני בחירות סבב א. באמצע ינואר הודיע היועמ"ש אביחי מנדלליט לבית המשפט כי למרות ההחלטה על פיזור הכנסת, לשיטתו אין מנוס מכך שבית המשפט ייתן צו המחייב את הממשלה לדון במינויים.

את עמדתו הסביר מנדלבליט בכך שהרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין הם גופים שמינוי נושאי המשרה בהם כרוך באישור הוועדה לבדיקת מינויים, ולכן המשקל שיש לתת בעניינם לחובת האיפוק והריסון הנדרשת בתקופת בחירות, ולחשש מפני מחטף פוליטי או כבילת שיקול דעת הממשלה שתוקם, הוא מצומצם.

בבקשה לביזיון טוען היועמ"ש של "הצלחה", אלעד מן, כי החובה לציית לפסקי דין של בית משפט חלה גם על רשויות המדינה. "במקרה שלפנינו עושים למרבה הצער המשיבים ובראשם ראש הממשלה (העומד בראש הממשלה) דין לעצמם. זהו מקרה מובהק המצדיק מהלכי אכיפה שיפוטיים דוגמת הסעדים המפורטים המפורטים בפקודת ביזיון בית משפט, למד כל סעד הנדרש בנסיבות העניין שבית משפט יראה לנכון לתיתו".