קטע כלכלי | פודקאסט

כמו זהב רק באינטרנט: כך כורים מטבע ביטקוין

הביטקוין נוצר כדי למנוע מהמדינה לפחת את ערך המטבע שאנחנו מחזיקים בכיסים שלנו • הוא מאפשר לנו לשלם אחד לשני בדיוק כמו בשיטת סחר החליפין: באופן ישיר ובלי תיווך הבנקים והרשויות • אבל מה הופך אותו לזהב? • האזינו

ביטקוין / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
ביטקוין / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

באמצע המאה ה-19 אלפי מחפשי הזדמנויות נהרו לקליפורניה ועטו על הנחלים. הם חיפשו זהב וגם מצאו אותו. בתחילה, נראה היה כי הזהב נגיש לכל דורש. המחפשים מצאו זהב בפלגים ובגדות הנהרות באמצעות שיטות פשוטות של סינון העפר על ידי כלים רחבים. אולם מה שהלך בקלות יתרה בתחילה, הפך בסופו של דבר לקשה ויקר. כיום הזהב הוא אחד מחומרי הגלם היקרים בעולם. 

תהליך דומה עובר מטבע הביטקוין. מי שרכש את הביטקוין בזול בימים הראשונים של המטבע נהנה כיום מפירות המהלך. ד"ר אושי שהם קראוס מסביר בפודקאסט קטע כלכלי מה הופך מטבע דיגיטלי שהוא בעצם אות חשמלי למקבילה של זהב, איך אפשר לכרות ביטקוין ומאיפה כורים אותו?

עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס , גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.