בנק ישראל מסמן: הבנקים אולי יורשו לשוב לחלק דיבידנד עוד השנה, המניות נוסקות

לאחר הקפאה של חלוקת דיבידנדים ע"י הבנקים, המפקח על הבנקים יאיר אבידן אמר בראיון לבלומברג, כי ייתכן והבנקים בישראל יורשו לחזור לחלק דיבידנדים ולבצע רכישות עצמיות של מניות, עוד במהלך השנה הנוכחית • המפקח ציין כי גם אם חלוקת הדיבידנדים תתאפשר הרי שהנושא ייבחן לכל בנק לגופו ולא יהיה גורף

לאחר הקפאה של חלוקת דיבידנדים על ידי הבנקים שהוחל בה אשתקד בעקבות פרוץ משבר הקורונה, ייתכן כי הבנקים בישראל יורשו לחזור לחלק דיבידנדים ולבצע רכישות עצמיות של מניות, עוד במהלך השנה הנוכחית. כך אמר היום המפקח על הבנקים יאיר אבידן בראיון לבלומברג, שבמסגרתו אמר כי החזרה לחלוקת דיבידנד תיבחן ברמה הפרטנית כש"אנו עדיין דנים בנושא".

המפקח על הבנקים אמר כי על פי התסריט האופטימי, הבנקים עשויים לחזור ולחלק דיבידנדים במהלך המחצית השנייה של 2021, "אולי". עוד אמר כי הוא לא צופה שהבנקים ישובו במהרה לרמות הדיבידנדים שחולקו בעבר, עוד קודם לקורונה.
בעקבות אמירות אלה מניות הבנקים הגיבו בעליות, כשהפועלים הוסיף 3%, לאומי 2.8%, מזרחי טפחות 3.7%, דיסקונט כ-3% והבינלאומי מטפסת כ-3.7%.

במחצית הראשונה אשתקד בנק ישראל הקל את דרישות ההון שלו על הבנקים, כדי למנוע החרפת המשבר במשק. ואולם, הוא עשה כן מתוך הבנה עם הבנקים כי אלא לא ישתמשו בהקלות בהוראות לשם חלוקת דיבידנדים או לשם רכישה עצמית של מניות. עתה, כך נראה, בנק ישראל עשוי להקל על החלוקה של דיבידנדים, אך זאת תוך בחינה פרטנית לכל בנק וגופו ולא באופן גורף.