ועדי העובדים והמנהלים במרכנתיל הכריזו על סכסוך עבודה, בשל המעבר לראשל"צ

הסכסוך עוסק בין היתר בדרישת הוועד לתנאים למעבר למטה הבנק החדש בראשון לציון, כולל "הסכמי ההושבה של עובדי הבנק בבניין", הסדרי הנסיעה לעבודה, הארוחות וההסעדה, הסדרי מיזוג האוויר ועוד

בנק דיסקונט / צילום: כדיה לוי
בנק דיסקונט / צילום: כדיה לוי

לקראת עיצומים בחלק מקבוצת דיסקונט? ועדי העובדים בבנק מרכנתיל, שבבעלותו המלאה של בנק דיסקונט, פנו להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בבנק. מהלך זה יאפשר לוועדים להתחיל ולנקוט בעיצומים החל מעוד שבועיים. על המכתב לעובדים בעניין זה חתומים איציק הרוש, יו"ר ועד ארצי מאוחד, ואלכס גרינשפן, יו"ר ועד מורשי חתימה ומנהלים. ההסתדרות אישרה את הסכסוך.

הסכסוך עוסק בין היתר בדרישת הוועד לתנאים למעבר למטה הבנק החדש בראשון לציון, כולל "הסכמי ההושבה של עובדי הבנק בבניין", הסדרי הנסיעה לעבודה, הארוחות וההסעדה, הסדרי מיזוג האוויר ועוד, כמו גם ל"רשת ביטחון", שתתבטא בהבטחת בטחונם התעסוקתי של העובדים והמשך ההסכם הקיבוצי. על פי הוועד במרכנתיל, "חל מבוי סתום בשיח בינינו (לבין ההנהלה,ר"ש)".

אך לא רק זאת, לטענת ועדי העובדים והמנהלים במרכנתיל, "נעשים נסיונות ברורים לקבוע עובדות בשטח, על ידי חברת האם (בנק דיסקונט, ר"ש)". בהנהלת הבנק בחרו שלא להגיב.