כנס סייבר | פיצ'ר

כנס הסייבר השני של גלובס: איך למנוע תקיפות ואת המשבר הבא?

תקיפות סייבר הפכו לבעיה רלוונטית לכל סוגי הארגונים, למשקיעים ולאזרחים המנסים לשמור על הפרטיות שלהם - גם בעידן הדיגיטל • בכנס הסייבר השני של גלובס, שיתקיים היום, נבחן כיצד מתמודדים עם בעיות אבטחה ופרטיות, נמפה את ההשקעות בתחום, ונבדוק עם מומחים כיצד מונעים את משבר הסייבר הבא בארגון שלכם

בחודשים האחרונים מלחמות הסייבר צוברות תאוצה בכל חזית דיגיטלית אפשרית. מאירועים מקומיים רבים, ביניהם פריצה לחברת ביטוח מקומית שאקרים חשפו את בסיס הלקוחות שלה, ותקיפת השרתים של אוניברסיטת בן גוריון ותאגיד השידור הציבורי "כאן"; ועד התקיפה החמורה של שרתי חברת solarwind בארה"ב שאפשרה לתוקפים לחדור לשורה של גופי ממשל מרכזיים בהם משרדי ההגנה, החוץ, האוצר, הסחר וביטחון הפנים ושורה של חברות מרכזיות במשק האמריקאי.

גורמים ביטחוניים בישראל ובעולם מתמודדים כבר שנים עם האיומים ואפשרויות התקיפה שמאפשר המרחב הדיגיטלי. במלחמה הזו ישראל נמצאת בחזית אל מול יריבים גלובליים של מעצמות על, וגם מול הכוחות המקומיים ובראשם איראן - שרבים מייחסים לה השפעה גם בתקיפות המסחריות שהולכות ומתרבות.

כך או כך, "סייבר" שעד לשנים האחרונות היה מונח מקצועי מוכר ומובן בעיקר לאנשי מקצועי, הפך בחודשים האחרונים למונח שגור בכל פה. תחום שמעסיק את כולם: מנהלים בארגונים גדולים וקטנים, משקיעים, וגם כל אחד ואחת מאיתנו, כאנשים שמידע עליהם שוכן במערכות שונות, ובמידה רבה חשוף.

בכנס הסייבר השני של גלובס, נבחן בהרחבה כיצד מתמודדים בישראל ובעולם עם אחת הסוגיות החשובות ביותר עבור כולנו - פרטיות. נבחן מי אמור לדאוג לה? מה האיזון הנכון בין רגולציה גלובלית למקומית ונסקור התפתחות טכנולוגית.

נמפה את עולם השקעות הסייבר: הרכב השוק הייחודי והדינמי, הטרנדים העולמיים וריבוי השחקנים - חברות ומשקיעים. מה מאפיין סטארט-אפים בתחום הסייבר בישראל ובכלל? מי הן התעשיות שחשופות במיוחד לתקיפות וכיצד הן צריכות להיערך? איפה עובר הגבול הדק בין תקיפות מסחריות ללוחמה בין מדינתית? ועוד.

מומחי סייבר, אבטחת מידע ומשפט ידונו בשאלות המהותיים המעסיקות מנהלות ומנהלים בכל הדרגים ובכל סוגי החברות בהערכות לקראת התקיפות הבאות וכיצד מתגוננים מהם ומונעים מהן להפוך למשבר סייבר.

הכנס ייערך בפורמט אונליין וישודר באתר גלובס ובפייסבוק היום (ג'), 24.2, בשעה 11:00.

תוכנית הכנס

11:00 -11:05

דברי פתיחה: מיכל רז חיימוביץ', גלובס

11:05 - 11:35

פאנל:  לאן הולך הכסף? הטרנדים של 2021 בהשקעות הסייבר

מנחה: אורי ברקוביץ', גלובס

משתתפים: זוהר רוזנברג, מוביל השקעות הסייבר באלרון; ד"ר טיראן רוטמן, מנכ"ל חברת הייעוץ פרוסט אנד סאליבן ישראל; 
פינחס בוכריס, שותף מנהל בקרן ההון סיכון SOMV

11:35 - 11:45

לואיס ברוגה, מנכ"ל Global X בשיחה גיא בן סימון, גלובס

11:45 - 11:55

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ומ"מ ראש הרשות להגנת הפרטיות בשיחה עם אלה לוי-וינריב, גלובס

11:55 - 12:30

פאנל: בין הרגולציה לטכנולוגיה - איפה הפרטיות שלנו?

מנחה: אורי ברקוביץ', גלובס

משתתפים: עו"ד ניר פייברג, שותף במחלקת ההייטק, משרד שבלת ושות'; איציק צלף, מנהל אבטחת מידע לאומית במיקרוסופט ישראל; עו"ד לימור שמרלינג, ראש שלוחת עתיד הפרטיות בישראל;
עו"ד נעמה מטרסו, מנכ"לית פרטיות ישראל

12:30 - 13:05 

פאנל: סטארט-אפים בעולם הסייבר

מנחה: אופיר דור, גלובס

משתתפים: ירון אלעד, מנכ"ל אלרון השקעות; לירן גרינברג, שותף-מנהל TEAM 8; ד"ר ג'ייקוב יוקלסון, סמנכ"ל טכנולוגיות אורקסטרה גרופ; רובי ארונשוילי, מייסד ומנכ"ל CYE

13:05 - 13:20 

רפאל פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי לעמידות המשק בשיחה עם אורי ברקוביץ', גלובס

*** גילוי מלא: הכנס נערך בחסות אלרון, משרד עורכי דין שיבולת, גלובל X, מיקרוסופט ישראל ואורקסטרא גרופ