"מדפסת המניות": ננו דיימנשן גייסה עוד חצי מיליארד דולר

שווי חברת מדפסות התלת-ממד המפסידה נסק טרם הגיוס הנוכחי ל-3.3 מיליארד דולר - זינוק של 2,300% מהשפל אשתקד

"מדפסת המניות" של חברת ננו דיימנשן ממשיכה לעבוד במלוא המרץ ולמלא את קופתה הדשנה של החברה, באמצעות גיוס הון נוסף, ה-8 במספר מאז סוף ספטמבר 2020. הגיוס הנוכחי, בהיקף מרשים של 500 מיליון דולר, מביא את הסכום המצטבר שגייסה יצרנית מדפסות התלת-ממד הישראלית בחודשים האחרונים לכמעט 1.5 מיליארד דולר.

למרות פעילותה הבוסרית וההפסדית, הגאות בשוק ההון האמריקאי מעניקה לננו דיימנשן  רוח גבית, והעלייה במחיר מנייתה הובילה לכך שבכל פעם בוצע הגיוס במחיר גבוה יותר. הגיוס כעת מתבצע במחיר של 12.8 דולר למניה, שמהווה דיסקאונט של 18% על מחירה בנאסד"ק, זאת לעומת מחיר של 9.5 דולר בגיוס הקודם שבוצע באמצע ינואר. ThinkEquity היה החתם בהנפקה, ועורכי הדין עודד הר אבן, רעות אלפיה ודיוויד הוברמן מפירמת סאליבן ליוו את החברה.

 
  

קודמה על ידי רובין הוד וקאת'י ווד

ננו דיימנשן עוסקת בתחום הדפסת תלת-ממד של רכיבים אלקטרוניים. עד לפני שנה היא נסחרה בנאסד"ק ובת"א בשווי זניח. בהמשך, לאחר שנמחקה מהמסחר בישראל, מנייתה התחילה לזנק, תחילה בעקבות דיווח על פריצת דרך בטכנולוגיה שלה, ובהמשך בזכות משקיעים פרטיים שהשקיעו בה בין היתר באמצעות אפליקציית רובין הוד - בה הוזכרה מניית ננו דיימנשן כמניה מומלצת, וכאלה העוקבים אחר קאת'י ווד, מנהלת קרנות הגידור ARK.

מאז השפל אליו נפלה באפריל 2020 (בשיא משבר הקורונה בשווקים), מניית ננו דיימנשן כבר טיפסה ב-2,300%. שווי השוק שלה ערב הגיוס הנוכחי עומד על 3.3 מיליארד דולר. זאת, בזמן שהתוצאות הפיננסיות שלה רחוקות מלהצדיק שווי כזה: בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 הכנסות החברה התכווצו ב-72% ל-1.4 מיליון דולר, וההפסד הנקי גדל ל-31 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי בגובה 7 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019. ההפסד ברבעון השלישי בלבד עמד על כ-21 מיליון דולר.

עם הכסף שגייסה, ננו דיימנשן מחפשת בחודשים האחרונים יעדים לרכישה. כבר באמצע 2020 היא הודיעה על שכירת בנק ההשקעות Needham על מנת שייעץ לה בענייני רכישות, בפרט בארה"ב, ולפני כשבועיים היא דיווחה על שכירת בנק השקעות נוסף, CarlSquare מגרמניה, שייעץ לה בנוגע לרכישות באירופה.

ננו דיימנשן אף ציינה אז כי הבנק הגרמני כבר הציג לה מספר יעדים אטרקטיביים לרכישה.

"שני סוגי יעדים לרכישה"

המנכ"ל יואב שטרן התייחס באותה עת לחיפוש אחר יעדים לרכישה, וציין את ההשפעה של חברות ה-SPAC - חברות בלנק צ'ק, שמגייסות כסף מהציבור מבלי שיש להן פעילות עסקית, במטרה למזג לתוכן פעילות כזאת תוך זמן מוגדר. העלייה במספר גיוסי ה-SPAC בוול סטריט בשנה האחרונה באה לידי ביטוי בכך שחברות רבות שמצוידות במזומנים מחפשות כיום יעדים לרכישה (גם בישראל), ומציעות לסטארט-אפים אפשרות להגיע לשוק הציבורי תוך זמן קצר.

שטרן אמר בהקשר זה כי "אנו מתמקדים עתה בשני סוגים של יעדים לרכישה: אחד שירחיב דרמטית את הערוצים שלנו לשוק ויספק לנו חשיפה לשווקים ורטיקליים, והשני כולל חברות שיש להן טכנולוגיה טרנספורמטיבית ומוצרים שמשלימים לשלנו.

"ההימצאות של חברות SPAC בכל מקום, בעיקר בשוק האמריקאי, גורמת לעליות מחירים בחלק מהיעדים. אני בטוח שעם עזרת בנקי ההשקעות, נזרז את תהליך המיזוגים והרכישות שיתמוך בתוכניות הצמיחה שלנו".