רשת 13 וחברת טלכלל מקימות קרן להשקעות בעסקים

המיזם החדש של רשת וטלכלל אמור להשקיע זמן אוויר וכסף תמורת אחוזים בחברות שיאותרו • הקרן תיקרא "R .T CAPITAL", ומנכ"ל רשת אבי בן טל יהיה שותף בה באופן אישי

רשת 13 פועלת כדי לייצר עוגני רווח נוספים: הערוץ מקים קרן השקעות עם קבוצת טלכלל שתשקיע בחברות בתחומים שונים שיש להם פוטנציאל צמיחה. הקרן תיקרא "R .T CAPITAL", ומנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, יהיה שותף בה באופן אישי.

המיזם החדש של רשת וטלכלל אמור להשקיע זמן אוויר וכסף תמורת אחוזים בחברות שיאותרו. הקרן תקים ועדת השקעות מקצועית המורכבת ממומחים בתחומים שונים במטרה לבחון חברות להשקעה, כאשר בשלב הראשון מדובר בחברות בשלות. בימים אלה נמצא אתר האינטרנט של הקרן בשלבי הקמה, והוא יהווה "קול קורא" להציע לוועדת ההשקעות את החברות שמעוניינות בגיוס משקיעים.

הפורמט במסגרתו חברות תוכן בעלות נדל"ן פרסומי משקיעות בחברות שיש להן פוטנציאל צמיחה, איננו חדש: קשת 12 עושה זאת כבר מספר שנים תחת ניצוחו של ויקטור וקרט, שהמחלקה שלו מאתרת עסקים שעדיין יש להם פוטנציאל צמיחה, ונכנסת איתם בשותפות. "הנדוניה" המשמעותית שמביאה קשת היא זמן אוויר, אבל במקרים מסוימים האפשרות של השקעת כסף ממשי עומדת על הפרק. כך למשל, בעסקת אקספון, שנפלה בסופו של דבר, היה פרט לרכיב זמן האוויר גם רכיב של תשלום מזומן.

הרעיון של עסקאות מסוג זה היא שניהול נכון בתוספת זמן אוויר אינטנסיבי יכולים להביא לשיפור משמעותי בביצועי חברה, והערוץ המשדר הופך לשותף ברווחים או שותף למכירה - אם כזו מתרחשת. בין העסקים שקשת משקיעה בהם ניתן למנות את ליברה, את סטודיו C ועוד.

מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, מכיר גם הוא היטב את פורמט ההשקעה: בכובעו הקודם כמנכ"ל ynet נכנס האתר לשותפות במיזמים שחלקם נגע לתקשורת וחלקם לא, בהם אמור היה הידע והיכולות של הקבוצה להקפיץ את השותפים מדרגה.  לאחר עזיבתו אומנם נפרד ברק קלמנוביץ', המנכ"ל שהחליף אותו, מחלק מהעסקים בהם השקיעה ynet, אולם עדיין קיימות השקעות ב-25 אתרים, ביניהם בלנדר, איי קאר, וואי סקול, נדל"ן קום, פסק דין, ynet ביטוח ונוספים.

לדברי בן טל, "מתוך אמונה כי השנה הקרובה יכולה להביא עימה פריחה כלכלית ומתוך רצון להרחיב את אפיקי ההכנסות של רשת 13, החלטנו על הקמת קרן ההשקעות עם שותפים שניסיונם ותרומתם בתחומים שונים ומגוונים יכולים להוות נדבך משמעותי וקפיצת דרך בהרחבת גבולות הפעילות העסקית של רשת 13". 

יואב בן יקר, מבעלי קבוצת טלכלל, מסר: "אנחנו משוכנעים ביכולות שלנו ושל רשת 13 להצמיח חברות ועסקים מצליחים במסגרת שיתוף-הפעולה החדש, בו אנחנו צפויים להשקיע רבות. תקופת משבר הקורונה הראתה את החשיבות של הדיגיטל ושל האיקומרס בישראל, ואנחנו מאמינים שיש עוד הרבה מה לעשות בתחומים האלה".

טלכלל היא קבוצת החזקות בחברות בתחום השירותים הדיגיטליים בעלות מחזור כולל של למעלה מחצי מיליארד שקל בשנה. החברה מפעילה חברות כמו BUYME - פלטפורמת מתנות דיגיטלית; וחברת טלמסר, המספקת מגוון פתרונות סלולריים ואינטרנטיים התומכים בפעילויות שיווק וקידומי מכירות.

בין החברות הנוספות שנמנות עם הקבוצה: טלכלל מוקדים, המתמחה בהקמה ובהפעלה של מרכזי Call Center; חברת ג'וביט, המתמחה בגיוס עובדים בני דור ה-Y וה-Z; וחברת TechBudd, המפעילה מערכי תמיכה לשירותים דיגיטליים. החברה נמצאת בבעלות משותפת של קבוצת מאיר ויואב בן יקר.