חמישה מאומתים מקרב הצוותים שנחתו בארץ לגרנד סלאם

במשרד הבריאות מבהירים כי מדובר בעיקר באנשי צוות שככל הנראה מאומתים גבולית על רקע סיפור של החלמה מקורונה בשבועות האחרונים, כאשר מדגישים כי ממצא זה נפוץ בקרב מחלימים

נגיף הקורונה / צילום: שאטרסטוק
נגיף הקורונה / צילום: שאטרסטוק

670 ספורטאים ואנשי צוות נוחתים בימים אלה בישראל במסגרת טורניר הגרנד סלאם לג'ודו שייפתח בתל אביב. המשתתפים קיבלו אישור חריג להגיע לישראל בימים שבהם השמיים סגורים. לשם כך הופעלו טיסות מיוחדות. כעת מתברר שחמישה מהמבקרים בארץ התגלו כמאומתים לקורונה כאשר ממצאי בדיקתם קובעת כי הם במצב המוגדר "חיובי גבולי".

במשרד הבריאות מבהירים כי מדובר בעיקר באנשי צוות שככל הנראה מאומתים גבולית על רקע סיפור של החלמה מקורונה בשבועות האחרונים, כאשר מדגישים כי ממצא זה נפוץ בקרב מחלימים.

עוד מציינים כי ״הטורניר תוכנן לעומק לעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר בתחום ההתגוננות בפני הקורונה וקיבל את אישור משרד הבריאות לפני הסגר וסגירת השמים. כל הספורטאים נבדקים לפני הגעתם ולאחר נחיתתם, השהיה מתבצעת בתנאי בידוד מוקפדים וההתמודדויות נערכות בתנאי ריחוק חברתי וללא קהל. כחלק מהפרוטוקול, חזרו על הבדיקות למאומתים ובינתיים כולם בבידוד מחמיר במלון במימון הטורניר וכך גם הבדיקות. במידה והבדיקות הנוספות יצאו שליליות, הם יוכלו להשתתף בטורניר. אך במידה ובדיקות שהודגמו יהיו חיוביות הם יישארו בבידוד מחמיר במלון".

בנוסף, חמישה מאומתים נוספים התגלו בקרב עובדים שנדגמו בטרם החלו לפעול באתר התחרות, בעניינם מדגישים במשרד הברירות כי ״הם לא נכנסו לאתר בכלל, וכלל לא קיימו מגע עם המשלחת או הספורטאים״.

באוסטרליה, שגם בה השמיים סגורים, התקבלה החלטה לארח את ספורטאי ומשלחות טורניר הטניס "אוסטרליה הפתוחה". הטורניר מתקיים במלבורן כאשר החלטת הממשלה הובילה לזעם בציבור היות שאלפים רבים מהאוסטרלים תקועים מחוץ למדינה מבלי שקיבלו אישור לשוב בשעה שלאנשי הטורניר הדבר התאפשר.

גם בישראל נשמע מרמור דומה, הן באשר לישראלים שלא קיבלו אישור לחזור ארצה והן לאור הכנסת מאות אנשים זרים למדינה בשעה שהפוקוס הוא להילחם כנגד הכנסת מוטציות. כל מי שנחת במלבורן נדרש להיכנס לבידוד במתחם בתי מלון, כאשר פתיחת הטורניר אף נדחתה אחרי שהתברר שאחד מאנשי הצוות בבית המלון בו שהו חלק מהמשלחות התגלה כמאומת לקורונה. אותו עובד "הכניס" את שאר הנוכחים לבידוד מחדש ופתיחת הטורניר נדחתה. התחרויות התקיימו בתחילה עם קהל, אלא שהנוהג הזה נעצר עם ההחלטה להכניס את תושבי מלבורן לסגר.