וייז פארמה מהוד השרון תמזג לתוכה חברת כריית ביטקוין אוסטרלית

עם בעלי המניות העיקריים של וייז, שמניותיה נסחרות מעבר לדלפק בארה"ב, נמנים המנכ"ל נועם דננברג והמשקיע יאיר גולדפינגר, ממייסדי מיראביליס • לאחר שאתמול חצה לראשונה את רף ה-50 אלף דולר, הביטקוין שובר שוב את שיא כל הזמנים

יאיר גולדפינגר, מבעלי מניות וייז פארמה / צילום: רוני שיצר
יאיר גולדפינגר, מבעלי מניות וייז פארמה / צילום: רוני שיצר

חברת Wize Pharma Inc מהוד השרון, שמניותיה נסחרות מעבר לדלפק בארה"ב (OTCQB: WIZP), דיווחה אתמול (ג') כי עמדה בכל התנאים המקדימים לביצוע הצעת הרכש למניותיה של חברת Cosmos Capital Limited האוסטרלית, הפועלת בתחום של כריית מטבעות קריפטו.

לפיכך, על-פי וייז פארמה, הצעת הרכש נהפכה לבלתי מותנית, והחברה צפויה להשלים את רכישת המניות בשבועות הקרובים, עד ל-9 במרץ. אחד התנאים המקדימים לרכישה היה שיעור היענות של מינימום 90% מבעלי המניות של קוסמוס, ונכון למועד הדיווח, התקבלה היענות (לרבות התחייבות להיענות) של בעלי מניות קוסמוס המחזיקים בשיעור של 94.5% מהון מניות החברה.

פעילותה של קוסמוס, שיש לה כמה חוות כריית ביטקוין באוסטרליה ובארה"ב, עשויה לעורר בימים אלה עניין רב בקרב משקיעים בעולם, כאשר שוק מטבעות הקריפטו נמצא בתקופת שיא.

מחירו של ביטקוין, המטבע המוביל בשוק, חצה ביום שלישי את רף ה-50 אלף דולר לראשונה אי-פעם. הבוקר (ד')  שוב שבר ביטקוין את שיא כל הזמנים, כשמחירו בבורסות הקריפטו טיפס מעל לרמה של 50,600 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

עם הפיכתה של הצעת הרכש שהגישה וייז לבעלי מניות קוסמוס לבלתי מותנית, מסר ג'יימס מנינג, מנכ"ל ומייסד קוסמוס: "קבלת ההצעה על-ידי בעלי מניות החברה מביאה את קוסמוס צעד אחד קרוב יותר להפיכתה לחברה ציבורית, בזמן שטכנולוגיית הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו ממשיכים לצבור ערך והכרה, הן בתעשייה והן בשווקים הפיננסיים".

קוסמוס השלימה הנפקת אג"ח להמרה

וייז פארמה היא חברת תרופות בתחום הטיפול בתסמונת העין היבשה, שנסחרה במשך כמה שנים בבורסת תל אביב, עד שב-2017 מוזגה לתוך חברת OphthaliX, ומאז נסחרות מניותיה מעבר לדלפק בארה"ב. מחירה הנוכחי של מניית וייז משקף לחברה שווי שוק של כ-12 מיליון דולר. בדיווח אתמול ציינה החברה כי נוסף על רכישת קוסמוס, צפויה וייז לפצל מתוכה את פעילות הביומד שלה, במטרה למנף את הערך לציבור בעלי המניות.

עם בעלי המניות העיקריים בחברה נמנים המנכ"ל נועם דננברג וכן המשקיע יאיר גולדפינגר, המוכר כאחד ממייסדי חברת מיראביליס, מפתחת תוכנת ICQ, שב-1998 עשתה אקזיט מוצלח, כשנמכרה ל-AOL האמריקאית תמורת 407 מיליון דולר.

בדיווח שלה ציינה וייז פארמה כי השבוע השלימה קוסמוס הנפקת איגרות חוב להמרה בהיקף של 21 מיליון דולר למשקיעים. האג"ח, שהונפקו ללא ביטחונות, יהיה ניתנות להמרה למניות קוסמוס לפי מחיר של 18.16 דולר למניה, שמשקף שווי חברה "לפני הכסף" של 185 מיליון דולר.

האג"ח, שיומרו למניות קוסמוס באופן אוטומטי ובתוך 6 חודשים ממועד הנפקתן, נושאות ריבית שנתית של 8%, שתשולם במזומן או במניות קוסמוס, לפי בחירת החברה. אם המיזוג בין שתי החברות יושלם לפני סוף מאי, תפעל קוסמוס להסבת האג"ח לחברת וייז פארמה באותם תנאים, אבל האג"ח יהיו ניתנות להמרה למניות וייז לפי מחיר של 0.339 דולר למניה, והן יומרו במועד המוקדם מבין השניים - 6 חודשים ממועד הסבת האג"ח או רישום של מניות וייז למסחר בבורסת נאסד"ק.