הרשות הפלסטינית תקבל משלוח ראשון של חיסון הקורונה הרוסי

המשלוח כולל 1,000 חיסוני ספוטניק שנתרמו על ידי רוסיה, והם מיועדים לצוותים הרפואיים ברצועה • משפחתו של הדר גולדין פנתה לבג"ץ להוצאת צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הדר גולדין ואורון שאול

מחלקת קורונה בבית חולים ברמאללה / צילום: Associated Press, Nasser Nasser
מחלקת קורונה בבית חולים ברמאללה / צילום: Associated Press, Nasser Nasser

משלוח ראשון של חיסון הקורונה הרוסי, ספוטניק 5, הגיע היום (ד') מהרשות הפלסטינית לרצועת עזה. המשלוח יצא מרמאללה דרך מעבר ביתוניא ויכנס לרצועה דרך מעבר ארז.

הוא כולל 1,000 חיסוני ספוטניק שנתרמו על ידי רוסיה, והם מיועדים לצוותים הרפואיים ברצועה. העברת החיסונים קיבלה את אישור הדרג המדיני בישראל, לאחר שאמש (ג') לא ניתן אישור כזה בשל מה שהוגדר, היעדר תיאום מצד הפלסטינים. הג'יהאד האיסלמי והחמאס, פרסמו אתמול הודעות גינוי לעיכוב, אחד מבכירי הג'יהאד אמר: "מניעת חיסונים מעזה היא תוקפנות שאי אפשר לשתוק עליה" סוג של איום.

האישור המיוחל התקבל היום, והחיסונים יוכנסו לרצועה. למהלך מתנגדות מאוד משפחותיהם של חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הדורשות להתנות כל סיוע הומניטרי לרצועה בהשבת גופות החללים.

משפחת גולדין אף פנתה לבג"ץ להוצאת צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין אמר: "אישור העברת החיסונים - סכין בלב לוחמי צה"ל. הממשלה הזו מאבדת את הבלמים ומפקירה את הבנים. הדבר המינימלי המתחייב הוא להשיב חזרה את הלוחמים אורון שאול והדר גולדין. הממשלה הזו מתפרקת מהערכים הבסיסיים שלה ומפקירה את לוחמי צה"ל בידי הגרועים שבאויבי ישראל. אנחנו פונים כעת לבג"ץ על מנת לעצור את המחדל הזה ולחייב את הממשלה להפסיק את העברת החיסונים לראשי ומחבלי החמאס - כל עוד החיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור של החמאס השולט בעזה, לא מוחזרים חזרה לישראל".

ח"כ צבי האוזר / צילום: שמוליק גרוסמן
 ח"כ צבי האוזר / צילום: שמוליק גרוסמן

בדיון בוועדת החוץ והבטחון של הכנסת השבוע, אמר יו"ר הועדה ח"כ צבי האוזר: "אנחנו חברי כנסת ישראל מחויבים להפוך כל אבן כדי לוודא שאזרחים ישראלים שנחטפו לרצועת עזה ישובו לביתם וגופות חללינו יגיעו לקבר ישראל. אנחנו חייבים לוודא שהדרג המדיני דן בו בהקשר הנכון והרחב. הוועדה אפילו לא שמעה שמתקיים דיון בשאלה הזו האם זה חלק ממערכת השיקולים במו"מ על העברת חיסונים. הרש"פ מבקשת להעביר מנות חיסון ל-500 אנשי צוותי רפואה, אבל אני מטיל ספק בכך ומניח שהם יועברו בראש ובראשונה לראשי החמאס. אני מניח שהם יעברו לאלה שאחראים על חטיפתם ואולי שומרים על החטופים הישראלים. אני לא רואה את יחיא סינוואר לוקח את החיסון שלו ונותן לאחות הרחמניה בעזה. בואו לא נהיה לא תמימים. אפשר בהחלט להתנות את החיסונים בכך שיתבצעו בישראל, או במעברי הגבול, כדי שישראל תדע ותוודא בדיוק מי קיבל את החיסון.

"זה יבהיר לחמאס שישראל איננה עומדת דום לכל דרישה ואיננה מזניחה את דרישותיה או מכילה ועוצמת עיניים. ישראל חייבת לנהל זאת בשום שכל, ולא ייתכן שלא תדרשו שחיסונים יעברו גם לחטופים, או לכל הפחות לקבל עליהם פיסת מידע, או שיאשרו לצלב האדום לבקר אותם".