יוזמה לפתיחת ביה"ס לילדים שכל בני משפחתם מחוסנים או מחלימים

ראשי השלטון המקומי בישראל לצד מספר ראשי ערים עם אוכלוסייה חרדית פנו לממשלה בבקשה לאמץ את מתווה "המשפחה הירוקה"

לומדים בחוץ בישראל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov
לומדים בחוץ בישראל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

ראשי ערים עם אוכלוסייה חרדית וראשי השלטון המקומי בישראל יצאו בקריאה משותפת לראש הממשלה, שר הבריאות ושר החינוך לאימוץ המתווה "משפחה ירוקה" לפתיחת מוסדות החינוך בכל הארץ. לפי המתווה, יפתחו מוסדות החינוך בכל הכיתות (גם בערים האדומות) לילדים שהם חלק ממשפחה שבה כל בני ה-16 ומעלה חוסנו או החלימו מהנגיף. מה שיאפשר לפתוח כמעט את כל מוסדות החינוך במגזר החרדי ויעודד עוד ועוד משפחות להתחסן.

אנשי ההוראה והמינהלה של מוסדות החינוך, שאינם אוחזים בתעודת מחלים או בתו ירוק, יידרשו להתחסן או לקיים בדיקות קורונה מדי יומיים, כדי שההוראה הפרונטלית תתקיים.

המתווה קיבל גם את אישורו של הרב חיים קנייבסקי, מראשי הציבור החרדי הליטאי, ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, אימץ אותו, כמו גם ראשת עיריית חיפה עינת קליש-רותם, שבעירה אוכלוסייה חרדית לא קטנה, וראשת עיריית בית שמש עליזה בלוך, שמחצית מאוכלוסיית עירה חרדית.

ליזומה אחראים בין השאר ה"אגודה למען הילד החרדי", שבראשה עומד עו"ד ידידיה לאו, וכן חבר הכנסת יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה, המנסה לקדם מיזמים לעידוד התחסנות ופתיחת כמה שיותר שירותים ומוסדות למתחסנים ולמחלימים.

במכתב משותף כתבו ראשי הערים לראש הממשלה, שר הבריאות ושר החינוך כי המתווה נועד לטפל בקשיים הרבים שיצרה הלמידה מרחוק, ובעיקר בקרב אוכלוסיות נטולות אמצעים דיגיטליים. לפיהם המתווה ימנע חזרה "פיראטית" ללימודים.