מסתמן: בעוד 10 ימים יעזבו את ישראל 2,000 פועלי בניין זרים

הקבלן רוני מזרחי, שעומד בראש לשכת הקבלנים, מתריע מפני מחסור מתקרב של ידיים עובדות באתרי הבנייה בשל אי חידוש ויזות ל-1,200 עובדי בניין מסין ו-800 עובדים ממולדובה • משרד השיכון: "פועלים להכנסת עובדים זרים לענף הבניה גם בתקופת קורונה"

פועלי בניין עובדים באשקלון / צילום: שאטרסטוק
פועלי בניין עובדים באשקלון / צילום: שאטרסטוק

האם בקרוב ייגרעו 2,000 פועלי בניין זרים מאתרי הבנייה במדינה? במכתב ששלח נשיא לשכת הקבלנים, רוני מזרחי, לשר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, הוא מתריע כי בעוד 10 ימים יתרחב המחסור בידיים עובדות באתרי בנייה בארץ. זאת בשל עזיבתם של אלפי פועלי בניין מסין ומולדובה את הארץ ב-28.2.21 בשל אי חידוש הוויזה שלהם. מדובר ב-1,200 עובדים מסין ו-800 עובדים ממולדובה.

במכתב ששלח מזרחי נכתב בין היתר כי "ע"פ החלטת הממשלה מלפני חודשיים אושרו 16.5 אלף עובדים זרים לענף הבנייה בישראל וכיום בפועל חסרים כ-4,000 עובדים. יש לפעול במהירות להשלמת המכסה ובמידה ולא יוארכו אישורי השהייה של 2,000 עובדים מסין וממולדובה נגיע למצב קשה ביותר בענף הבנייה".

מכתבו של מזרחי מתייחס להודעה של רועי עמיר, מנהל תחום פיננסים ברשות ההגירה והאוכלוסין מתאריך 16.2.21, שבה הוא מודיע כי בסוף חודש פברואר יאלצו לעזוב את ישראל עובדי בניין ששהו בארץ 63 חודשים. האיום על הפועלים שלא יעזבו הוא אי מתן דמי הפיקדון שהצטברו עבורם.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר לגלובס כי "משרד הבינוי והשיכון פועל להכנסת עובדים זרים לענף הבנייה גם בתקופת קורונה, כך בחודשים האחרונים נחתו בישראל למעלה מ-2,500 עובדים ובחודשיים הקרובים צפויים לנחות כ-900 עובדים נוספים".