משתתפי תערוכת IDEX בעתירה בהולה לבג"ץ: אפשרו לנו לצאת לתערוכה

בין החברות שאמורות לקחת חלק בתערוכה: אלביט, רפאל, התעשייה האווירית ו-Cingulate group • התערוכה, המתקיימת אחת לשנתיים, תתרחש מ-21.2 עד ל-25.2 ותארח משלחות של יותר מ-100 מדינות בעולם

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

חברי משלחת התעשיות הביטחוניות לא קיבלו אישור לצאת לתערוכה IDEX שמתקיימת באבו דאבי על-ידי ועדת החריגים של הכנסת ומכאן קצרה הדרך להגיש בקשה דחופה לדיון בבג"ץ. התערוכה, המתקיימת אחת לשנתיים, תתרחש מ-21.2 עד ל-25.2 ותארח משלחות של יותר מ-100 מדינות בעולם. רבות דובר על המשלחת הישראלית שתיקח לראשונה חלק בתערוכה כאשר הציפייה של החברות הייתה לעסקאות בהיקפים משמעותיים.

מארגני התערוכה אף שיגרו פנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי שיתערב ויאפשר למאות המשתתפים מישראל להגיע להשתתף בתערוכה. מדובר בכ-270 נציגים ונציגות מכ-50 חברות ביטחוניות ישראליות שהיו אמורים לטוס לאבו דאבי בחמש טיסות של ארקיע, אך בקשתם לצאת מהארץ סורבה על-ידי ועדת החריגים המאשרת טיסות לחו"ל שנמצאת כיום במשרד התחבורה ובאחריותה של השרה מירי רגב. הבקשות שנדחו הוגשו לוועדת החריגים עוד כשהייתה בראשותו של השר אופיר אקוניס. בין החברות שאמורות לקחת חלק בתערוכה נמנות אלביט, רפאל, התעשייה האווירית ו-Cingulate group המייצגת 7 חברות ביטחוניות ישראליות.

בעתירה מבקשים המשתתפים לקיים דיון בהול בכדי לאפשר להם להמריא במוצאי שבת בטיסות המתוכננות כשהם מתארים את התערוכה כאחת מהחשובות ביותר בתחומה. "השתתפות הנציגים נחוצה ונטועה בליבת האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל והם מהווים כר פורה לקידום יחסי החוץ של ישראל". עוד מצוין כי בתערוכה היו אמורים להשתתף נציגי משרד הביטחון. העותרים טוענים כי אי אישור הוועדה סוטה מההוראות של התקנות עצמן.