פנייה לנתניהו: "הסיר את האיפול על התמורה החסויה שניתנה לסוריה"

על רקע הדיווחים בדבר התמורה החסויה שניתנה לסוריה כחלק מהעסקה להחזרת הצעירה הישראלית, התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ

נתניהו בנימין / צילום: תמר מצפי
נתניהו בנימין / צילום: תמר מצפי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ בדרישה להסיר את האיפול על התמורה החסויה שניתנה לסוריה לפי הדיווחים, כחלק מהעסקה להחזרת הצעירה הישראלית.

בפנייה נאמר: "על פי הפרסומים, מדובר בסעיף שאינו בעל משמעות ביטחונית, אך היות ודבר פרסומו עשוי לעורר מחלוקת בציבור הישראלי, נמנעת הממשלה מלהביאו לידיעת הציבור. ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שמדובר בהסתרה שאינה מתיישבת עם עקרונות הליבה הדמוקרטיים עליהם מושתתת מדינת ישראל, ובהם חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת, ופומביות החלטות הממשלה לציבור״.

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד תומר נאור הסביר את הרקע לפנייה: ״מטרתה של הצנזורה הצבאית היא להגן על בטחון המדינה ואזרחיה במקרים בהם סבורה כי ישנה ודאות קרובה לפגיעה חמורה בביטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל, אולם לא ייתכן כי שיקולים זרים שעניינם הרצון למנוע דיון ציבורי שאינו נח למקבלי ההחלטות, יביאו לכדי הפעלת כלי משטרי מרחיק לכת זה״.