שבת של שיאים בשוק הקריפטו: ביטקוין חצה את רף ה-57 אלף דולר

הביטקוין זינק לשיא כל הזמנים, אחרי שהכפיל את מחירו מתחילת 2021 • גם את'ר טיפס למחירו הגבוה אי פעם, אחרי שחצה את רף ה-2,000 דולר • המטבע של Binance, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, זינק למקום השלישי מבחינת שווי השוק שלו

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

שוק הקריפטו לא נח בשבת: מחיר הביטקוין חצה את רף ה-57 אלף דולר במסחר בבורסות הקריפטו ושבר שוב את שיא כל הזמנים. ביום שישי בערב, כפי שדיווחנו בגלובס, חצה שווי השוק של ביטקוין לראשונה את רף הטריליון דולר.

במחיר השיא של הביטקוין (סימול BTC) בשבת אחר הצהריים, 57,505 דולר (נכון למועד כתיבת שורות אלה), משלים מטבע הקריפטו עלייה יומית של 9% וזינוק שבועי של 22%. מתחילת 2021, בתוך פחות מחודשיים, נסק מחיר הביטקוין ב-98%.

ראלי הביטקוין התעצם החודש על רקע דיווחים על השקעות עצומות ברכישת ביטקוין שבוצעו על ידי יצרנית הרכב החשמלי טסלה וחברת התוכנה מיקרוסטרטג'י. זאת, נוסף על דיווחים נוספים שתומכים בהשקעות הביטקוין, כמו השקה של קרן סל (ETF) מבוססת ביטקוין בקנדה ופיתוח פלטפורמת משמורת של ביטקוין על ידי בנק אוף ניו יורק מלון האמריקאי.

לא רק הביטקוין שובר שיאים בסוף השבוע הנוכחי: את'ר, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, זינק בשבת אחר הצהריים לשיא של 2,036 דולר, אחרי שבשעות הבוקר חצה לראשונה אי פעם את רף ה-2,000 דולר. מחיר השיא של את'ר (סימול ETH) משקף למטבע של את'ריום שווי שוק של 233 מיליארד דולר. מחירו של את'ר, המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו אחרי ביטקוין, נסק ב-175% מתחילת 2021.

בתחילת השבוע שעבר, כפי שדיווחנו בגלובס, בורסת הנגזרים של שיקגו, CME, השיקה מסחר בחוזים עתידיים על את'ר - יותר משלוש שנים לאחר שהשיקה חוזים עתידיים על ביטקוין.

המטבע של Binance , בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, זינק בסוף השבוע למקום השלישי בשוק הקריפטו מבחינת שווי השוק שלו. מחיר המטבע של בייננס (סימול BNB) טיפס בשבוע האחרון ב-120%, ומשקף לו נכון להיום שווי שוק של כ-45 מיליארד דולר. מתחילת 2021 זינק מחירו הדולרי של BNB בשיעור של 672%.