הייפ הקריפטו חוזר? הביטקוין בשיא - גם ברשתות החברתיות

מחיריהם הדולריים של ביטקוין ואת'ר שברו שיאים בסוף השבוע, והמטבע של בורסת הקריפטו בייננס כבש את המקום השלישי בשוק • במקביל, נשבר גם השיא במספר העוקבים בטוויטר אחרי חשבונות של בורסות קריפטו - וגם במספר הציוצים המכילים את המילה "ביטקוין"

ביטקוין / צילום: כדיה לוי
ביטקוין / צילום: כדיה לוי

שיאים חדשים נשברו בשוק מטבעות הקריפטו בסוף השבוע האחרון: במהלך המסחר בשבת חצה מחיר הביטקוין לראשונה אי-פעם את רף ה-57 אלף דולר וטיפס עד לרמה של 57,505 דולר - שיא של כל הזמנים. ביום שישי בערב חצה שווי השוק של ביטקוין (סימול BTC) לראשונה את רף הטריליון דולר. מחירו ביום ראשון בבוקר, כ-56,700 דולר, משקף לביטקוין שווי שוק של 1.06 טריליון דולר, אחרי עלייה של כ-95% מתחילת 2021.

במקביל, גם מטבע הקריפטו את'ר, המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו אחרי ביטקוין, שבר את שיא כל הזמנים בשבת אחר-הצהריים, כשחצה לראשונה אי-פעם את רף ה-2,000 דולר. מחיר השיא של את'ר (סימול ETH) שיקף למטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום שווי שוק של 233 מיליארד דולר.

המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום זינק בשבת אחר-הצהריים לשיא של 2,036 דולר, אחרי שבשעות הבוקר חצה לראשונה אי-פעם את רף ה-2,000 דולר. מחיר השיא של את'ר (סימול ETH) משקף למטבע של את'ריום שווי שוק של 233 מיליארד דולר. מחירו של את'ר, המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו אחרי ביטקוין, נע ביום ראשון בבוקר סביב 1,940 דולר, אחרי זינוק של 163% מתחילת 2021.

מחיר המטבע של בייננס הוכפל בתוך שבוע

את המקום השלישי בצמרת שוק הקריפטו כבש בסוף השבוע BNB, המטבע של Binance - בורסת הקריפטו הגדולה בעולם. מחיר המטבע של בייננס, שעלה פי שניים בשבוע האחרון, זינק ביום שישי לשיא כל הזמנים שלו, 342 דולר. מתחילת 2021 זינק מחירו הדולרי של BNB בשיעור של 626%, וביום ראשון בבוקר הוא נע סביב 272 דולר. מחירו הנוכחי משקף למטבע של בייננס שווי שוק של כ-42 מיליארד דולר.

ראלי הביטקוין התעצם החודש על רקע דיווחים על השקעות ביטקוין עצומות שבוצעו על-ידי החברות האמריקאיות הציבוריות טסלה ומיקרוסטרטג'י. זאת, נוסף על עוד חדשות חיוביות עבור שוק הקריפטו, כמו השקה של שתי קרנות סל (ETF) מבוססות ביטקוין בקנדה - קרן הסל של Purpose Investment, שהתחילה להיסחר ביום חמישי בבורסת טורונטו תחת הסימול BTCC, הגיעה בתוך יומיים של מסחר בלבד להיקף נכסים מנוהלים של 421.8 מיליון דולר; וקרן הסל של Evolve, שהתחילה להיסחר ביום שישי באותה בורסה תחת הסימול EBIT, והגיעה בינתיים להיקף נכסים של 1.2 מיליון דולר.

לצד החדשות החיוביות הנוגעות למטבעות הקריפטו, מתפתח סביבם גם הייפ, שבא לידי ביטוי בהתרחבות השיח והעניין במטבעות קריפטו גם ברשתות החברתיות. מספר הציוצים בטוויטר הכוללים את המילה "ביטקוין" עלה החודש לשיא, על-פי נתוני המחקר של אתר The Block. לפי נתונים אלה, בשבוע שהסתיים ב-14 בפברואר היו כ-675 אלף ציוצי טוויטר שהכילו את המילה "ביטקוין" - 17% יותר מהשיא השבועי הקודם, 576 אלף ציוצים, שנרשם באמצע ינואר השנה.

נוסף על כך, על-פי נתוני The Block, מספר העוקבים החדשים אחרי חשבונות טוויטר של בורסות קריפטו גם הוא שובר שיאים. בשבוע שהסתיים ב-15 בפברואר נרשמו כ-150 אלף עוקבים חדשים בקטגוריה הזאת - יותר מהשיא הקודם שנרשם באמצע ינואר.