התרבות חוזרת: עם מגבלות ועם הופעות מעטות שהפכו לסולד אאוט

כל הכרטיסים לאביב גפן השבוע אזלו, וכך גם הופעות מרץ בזאפה - המועדון היחיד שהצליח בינתיים להתארגן בהתאם להגבלות משרד הבריאות • גם תיאטרון חיפה ותיאטרון החאן פתחו, והכרטיסים נחטפים • אפשר להתנחם במוזיאונים

אביב גפן  / צילום: רונן פדידה
אביב גפן / צילום: רונן פדידה

התרבות חוזרת - במגבלות, טיפין-טיפין, ולא לכולם - אבל כבר אפשר לחוש את משב השמחה שלה, ומי שמצויד בתעודת מחלים/מתחסן/תו ירוק בצירוף תעודה מזהה, יכול סוף-סוף לצאת מהבית ולהריח אותה.

למקומות סגורים יוכלו להיכנס עד 300 אנשים, בתפוסה מרבית של 75% ממספר המושבים. להופעות באוויר הפתוח יוכלו להיכנס עד 500 אנשים - והן לא יהיו בעמידה, וגם לא יתאפשרו בהן ריקודים. גם בחללים הסגורים וגם בפתוחים תידרש עטיית מסכה ולא ניתן יהיה לאכול ולשתות בהם.

בתי הקולנוע כרגע לא צפויים להיפתח, בין השאר בגלל איסור האכילה והשתייה הנ"ל, שהופך את פתיחתם ללא כדאית-כלכלית, וכך גם רוב מועדוני ההופעות.

הופעות

נכון לעכשיו, היחידה שהצליחה להתארגן במסגרת המגבלות מהרגע להרגע היא קבוצת זאפה. הקהל - הצמא למוזיקה - הגיב בהתאם, והתוצאה: ההופעה של אביב גפן שתתקיים מחר (22.2) בזאפה הרצליה - היא סולד אאוט, וכך גם ההופעות שיתקיימו בחודש מרץ, ביניהן: גידי גוב, יזהר אשדות, כנסיית השכל, מירי מסיקה, עידן חביב, עמיר בניון, שולי רנד ועוד.

תיאטראות

נכון לעכשיו, רוב התיאטראות עדיין סגורים, ובכל זאת יש יוצאים מהכלל, שגם כרטיסיהם במגמת היחטפות:

תיאטרון החאן בירושלים ייפתח ביום שלישי 23.2 עם הקומדיה "רוחות עליזות" (לתאריך זה - סולד אאוט). אפשר לרכוש כרטיסים דרך האתר לימים רביעי-חמישי 24-25.2 ושבת 27.2 בשעה 20.30.

תיאטרון חיפה ייפתח ביום ראשון הבא 28.3, 20.30 עם הקברט "שוק המציאות". כרטיסים ניתן למצוא באתר.

מוזיאונים

מוזיאון ת"א ייפתח מחדש ביום שלישי 23.2 בהתאם לתקנות משרד הבריאות והתו הסגול. רכישת כרטיסים דרך האתר בלבד.

המוזיאן יפעל בימי שלישי ורביעי בשעות 18-12, בחמישי בין השעות 21-12, בשישי ב-14-10, ובשבת בין 18-10. בתפריט: תערוכה חדשה בשם "שמש גדולה צהובה" - מיצירות האמן האמריקאי אלכסנדר קאלדר; התערוכה של ג'ף קונס, שהוארכה עד 6.3, ושלל התערוכות הקיימות והפעילויות לכל המשפחה. 

מוזיאון ישראל בירושלים נפתח גם הוא ביום שליש בהתאם לתו הסגול. במהלך חג הפורים המוזיאון פתוח בימים חמישי, שבת וראשון - 25, 27, 28 בפברואר, שעות 17:00-10:00, הכניסה לילדים חינם. בתפריט: תערוכות מתחלפות, תצוגות קבע, פעילויות מיוחדות לפורים וסיורים באוויר הפתוח בגן הפסלים. כרטיסים - דרך האתר.

גם מוזיאון חיפה פתוח, בהתאם להגבלות. פרטים באתר.